به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدرن طرح، از ساخت و آمادهسازی محصول تا بازاریابی و فروش آن، راهی طولانی است. هر قدم از این مسیر اهمیت فوقالعاده زیادی دارد، چرا که در نتیجه نهایی که همان میزان فروش است تاثیر قابلتوجهی دارد. عکاسی تبلیغاتی در میانه مسیر جای دارد و طراحی بستهبندی و چاپ لیبل در آخرین بخشهای مسیر.
عکاسی تبلیغاتی محصولات یا خدمات شما را به بهترین شکل و آنطور که لایقش است نشان میدهد. داشتن عکسهای حرفهای از محصولاتتان، قابلاطمینان بودن و با کیفیت بودن کار شما را به مخاطب انتقال میدهد.
در مورد طراحی و چاپ لیبل و بستهبندی محصولات هم همینطور است. حتی اگر بهترین و باکیفیتترین محصول دنیا را ساخته باشید، بدون بستهبندی و لیبلهای جذاب و باکیفیت، نباید امیدی به فروش بالای محصولاتتان داشته باشید.
در این زمان است که اهمیت رجوع به یک مجموعه حرفهای و خبره در زمینه طراحی، عکسبرداری و چاپ مشخص میشود؛ مجموعهای که میتواند شما را بدون دغدغه به هدف نهاییتان که همان فروش بیشتر است برساند.
نکتههایی مهم در مورد طراحی و چاپ لیبل
طراحیها، عکسها و فونتها را تا جای ممکن ساده نگهدارید تا بعد از چاپ لیبل بتوانید بیشترین توجه را از مخاطب دریافت کنید. وقتی طراحیتان خیلی شلوغ و بههمریخته باشد، مخاطب محصول شما را پس میزند.
بسیاری از خریداران دوست دارند در سریعترین زمان ممکن به اطلاعاتی مانند مواد اولیه یا اطلاعات تغذیهای شامل مقدار کالری، قند یا نمک دست پیدا کنند. هیچچیز مانند جستجوی طولانی در میان نوشتهها و عکسها برای پیدا کردن این اطلاعات، مشتری را از محصول شما دور نمیکند.
وقتی نوبت به طراحی و چاپ لیبل میرسد، رنگها عناصری مهم برای جذب مخاطب بهحساب میآیند. رنگها باید بهدرستی و با دقت به کار گرفته شوند تا محصول شما در گستره توجه مخاطب قرار بگیرند؛ مخاطبی که در میان انبوهی از برندها و محصولات شرکتهای رقیبتان به دنبال خرید محصول موردنظرش است.
به پیشفرضهای رنگی توجه کنید؛ برای مثال اگر مشتری به دنبال یک نوشیدنی موزی یا لیمویی است، خیلی راحت پاکت زرد رنگ محصول شما را پیدا میکند.
فونت درست را انتخاب کنید و از فونتهای متعدد استفاده نکنید. حداکثر از ۲ فونت استفاده کنید تا بعد از چاپ لیبل، نوشتهها بهراحتی قابلخواندن باشند. نکته خیلی مهم دیگر این است که فونتها را در اندازه مناسب نگهدارید.
اگر نوشتهها خیلی ریز باشند، بعد از چاپ لیبل غیرقابلخواندن میشوند. اگر جایی در فرآیند طراحی لیبل دیدید که در حال کوچکتر کردن همهچیز هستید تا اطلاعات بیشتری را روی لیبل جا دهید، باید به خود یادآور شوید که در حال زیادهروی در ارائه اطلاعات هستید.
برگردید، نوشتههای خود را بازبینی کنید و متنها را کوتاهتر کنید.
برای چاپ لیبل میتوانید از طرحها و اندازههای خاص استفاده کنید. لیبلها معمولا بهصورت مستطیل شکل یا دایرهای هستند. چاپ یک لیبل متفاوت و خاص میتواند توجه مخاطب را به سمت محصولات شما جلب کند.
به یاد داشته باشید که فرقی نمیکند چه طراحی خارقالعادهای داشته باشید؛ اگر برای چاپ لیبل پایینترین کیفیت را انتخاب کنید، نتیجه قابل قبولی نمیگیرید. هر چه قدر کیفیت بستهبندی و لیبل محصول شما بیشتر باشد، تاثیر مثبت بیشتری را بر مخاطب میگذارید.
و نکته آخر این که وقتی صحبت از طراحی و چاپ لیبل است، تنها در مورد خوشایند بودن آن لیبل برای مشتری بحث نمیکنیم. البته که هر چه قدر بر اهمیت طراحی خوب و جذاب تاکید کنیم کم است، اما درنهایت چاپ لیبل بخشی بسیار حساس است.
چاپ هزاران و شاید میلیونها عدد لیبل که اشتباه املایی داشته باشند، طراحی خیرهکنندهای نداشته باشند و نتوانند مخاطب را متوجه محصول شما کنند، نهتنها ضرر مالی به همراه دارند بلکه تصویر برند شما را در نزد مخاطب خدشهدار میکنند. طراحی و چاپ لیبل خود را به دست مجموعهای قابلاطمینان و با تجربه بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
قدرت عکاسی تبلیغاتی در ایجاد بازاری بزرگتر
در دنیایی که با تلفنهای همراه دوربیندار و هزاران کلیک در روز پرشده، راحت است که اهمیت عکاسی تخصصی را فراموش کنیم. به یاد داشته باشید که هرکسی میتواند عکس بگیرد اما هر عکسی ارزش استفاده در یک تبلیغ را ندارد.
کسانی که با مزیت عکاسی تبلیغاتی آشنا نیستند، ممکن است بهراحتی از کنار این واقعیت مهم عبور کنند و سرمایه، انرژی و زمان باارزش خود را تلف کنند؛ اما سوال این است که چرا باید به سراغ عکاسی تبلیغاتی برویم؟
برای شکوفا شدن در بازار امروز، شرکتها باید از تمام فرصتهایشان استفاده کنند تا بتوانند در هر زمانی توجه مخاطبان خود را به دست آورند. در این روزگار شما تنها چند میلیثانیه فرصت دارید تا بر ذهن مخاطبتان تاثیر بگذارید.
تنها عکسها و متنهای خاص و متفاوت از بقیه میتوانند بهطور کامل توجه مخاطب را از آن خود کنند. حدود ۴۰ سال پیش مردم حداکثر با ۵۰۰ تبلیغ در روز مواجه میشدند؛ امروزه تخمین زده میشود این عدد در حدود ۵ هزار تبلیغ است.
از آن ۵ هزار عکس و تبلیغ چند تا از آنها تاثیری آن چنان عمیق خواهند داشت که در یاد مخاطب بمانند؟ چند تا از آنها توجه مخاطب را بهاندازه کافی جلب میکنند تا آنها را به ادامه بررسی تبلیغ ترغیب کنند؟ اینجا است که توانایی و تخصص یک عکاس حرفهای و یک شرکت تبلیغاتی با تجربه به کار میآید؛ مجموعهای که میتواند به شما کمک کند تمرکز مخاطب را به دست آورید. شرکت تبلیغاتی طرح گندم آماده است تا بهترین خدمات عکاسی تبلیغاتی و چاپ لیبل را در اختیار شما قرار دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات