• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99042820833
  • منبع : نمایندگی سمنان

آبرسانی به روستاهای کمتر برخوردار سمنان با تغییر در هزینه‌کرد زکات

آبرسانی به روستاهای کمتر برخوردار سمنان با تغییر در هزینه‌کرد زکات

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به مشکل کم‌آبی در برخی روستاهای محروم استان از آبرسانی به این روستاها با صرف اعتباراتی از محل زکات جمع آوری شده در استان خبر داد.

محسن مسعودیان راد 28 تیرماه در دیدار با مدیرکل آب و فاضلاب استان سمنان از اجرای یک طرح نوین در همین راستا، توسط این نهاد حمایتی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت خیرین، و آب و فاضلاب روستایی انجام می‌شود با بهره‌گیری از زکات جمع آوری شده در استان پروژه‌هایی برای آبادانی و آبرسانی به روستاها اجرایی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به برخی تغییر رویکردها در هزینه کرد زکات،خاطرنشان کرد: تغییر در مصرف زکات با هدف ایجاد اشتغال و توانمندی رویکرد نوین  کمیته امداد استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد، خیرین وآب و فاضلاب استان سمنان منعقد خواهد شد تصریح کرد: بازسازی مخازن، لایروبی چاه ها، احداث آب شیرین کن با هدف آبادانی روستاها و عدم مهاجرت روستائیان به شهر و مهاجرت معکوس انجام می‌شود.

مسعودیان راد با اشاره به اجرای پروژه آب شیرین کن روستای کلاته اسد شهرستان میامی خاطرنشان  کرد: این یکی از پروژه های از محل زکات بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بی آبی، بیکاری را در پی دارد، تصریح کرد: مهم ترین عامل اشتغال روستایی آب و منابع آبی است و فقدان آن سبب مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بر ایجاد تفاهم نامه سه جانبه تاکید کرد و گفت: نیاز سنجی با توجه به اولویت های روستا و مناطق محروم انجام می شود.

محمد طاهری ضمن استقبال از طرح کمیته امداد برای آبرسانی و کمک به مردم روستا خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی همکاری را با این نهاد حمایتی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha