• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042820293
  • خبرنگار : 30054

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر موفقیت کسب و کار

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر موفقیت کسب و کار

تبلیغات اینترنتی یکی از جدیدترین و البته موثرترین روش‌های تبلیغاتی است که بدون هیچ محدودیتی برای هر کسب‌وکاری می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام مدیر وب، تبلیغات معرفی یک برند و محصول به افراد مختلف است به‌طوری‌که بتواند آن‌ها را نسبت به خرید و یا دریافت خدمات قانع کند.

برای آن که تبلیغات شما نتیجه بخش باشد، باید اصول و موارد مهمی را رعایت کنید. برای مثال باید بتوانید جامعه هدف خود را به‌خوبی شناسایی کرده، از لحن و محتوای مناسب و موثر استفاده کنید و بتوانید محصولات خود را به تعداد قابل توجهی از افراد معرفی کنید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به هر تبلیغ و معرفی محصول، برند و یا خدماتی که در دنیای اینترنت از وب سایت تا شبکه‌های مجازی انجام می‌شود، تبلیغات اینترنتی می‌گویند.

فراگیری استفاده از اینترنت به‌اندازه‌ای است که در تمامی جنبه‌های زندگی مانند روش‌های خرید، تحصیل، روابط، کار و غیره تاثیر بسیاری گذاشته است. آمارها نشان می‌دهد که ایرانی‌ها به‌طور میانگین بین ۶ تا ۹ ساعت در هر روز را در صفحات مجازی و دنیای اینترنت می‌گذرانند.

این رقم نشان می‌دهد که تبلیغات در فضای اینترنت می‌تواند برند و محصولات شما را به حجم قابل توجهی از افراد معرفی کند. طبق تحقیقات انجام‌شده طی ۵ سال گذشته روند تبلیغات اینترنتی با سرعت بالایی افزایش پیدا کرده، به‌طوری‌ که در حال حاضر میزان استفاده از این روش تبلیغات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده است.

مزایای استفاده از تبلیغات در اینترنت

تبلیغات اینترنتی می‌تواند بسیاری از معایب تبلیغات سنتی مانند چاپ بنر و بروشور و غیره را رفع کند. علاوه بر رفع این معایب، این روش تبلیغات مزایای ویژه‌ای داشته که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

افزایش چشمگیر مخاطبان

تنها کافی است یک بار برند و خدمات خود را در دنیای اینترنت تبلیغ کنید تا از افزایش بی‌نظیر مشتریانتان شگفت‌زده شوید. این روزها تقریبا همه افراد ساعت‌ها از موبایل، تبلت و لپ تاپ خود استفاده کرده و وارد کانال‌های مجازی و وب‌سایت‌های مختلف می‌شوند.

تبلیغات شما روی یک بیلبورد تنها محدود به افرادی است که از آن منطقه عبور می‌کنند، اما تبلیغات اینترنتی محدودیت مکانی نداشته و می‌تواند شما را به تعداد زیادی از افراد معرفی کند.

داشتن تبلیغاتی هوشمند

در تبلیغات آنلاین شما می‌توانید هوشمندانه اقدام کنید. در گام اول شما جامعه هدف خود را پیدا کرده و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها ارائه خواهید کرد. برای مثال اگر شما فروشگاه لوازم آرایشی دارید، تبلیغات در کانال‌ها و سایت‌های مربوط به زیبایی و سلامت می‌تواند برای شما بسیار موثر واقع شود.

از طرف دیگر دنیای اینترنت و موتورهای جست‌وجو از الگوریتم های هوش مصنوعی برای سنجش رفتار کاربران خود استفاده می‌کند. نتایج این سنجش باعث می‌شود که تبلیغات شما در بهترین مکان و زمان و به بهترین افراد ارائه شود.

تعامل با مشتری

درروش‌های سنتی تبلیغات هیچ فضایی برای تعامل مشتری و فروشنده وجود ندارد. کاربران تنها با یک متن تبلیغاتی در روی یک کاغذ، بنر یا تبلیغات تلویزیونی مواجه شده و پاسخی برای سوالات و ابهامات خود پیدا نخواهد کرد.

در تبلیغات اینترنتی فضا برای تعامل با مشتری بسیار برای شما فراهم است. کاربران می‌توانند به‌راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسند.

توجه بیشتر کاربران

تحقیقات انجام‌ شده نشان می‌دهد که افراد نسبت به تبلیغات در فضای مجازی به نسبت دیگر روش‌های بازاریابی توجه بیشتری از خود نشان می‌دهند. این مساله کاملا مشخص است، برای مثال افرادی که در یک اتوبان در حال رانندگی هستند بدون شک نسبت به بنرها و بیلیوردهای تبلیغاتی توجه زیادی نشان نمی‌دهند.

در حالی‌ که همین افراد معمولا در زمان‌های فراغت وارد دنیای اینترنت شده و مطالب آن را با دقت بیشتری دنبال می‌کنند.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی با توجه به شکل و فضای مورد استفاده به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشد:

تبلیغات ویدیویی

در این نوع از تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید از یک کلیپ به‌صورت ویدیو یا موشن گرافیک برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

بنرهای اینترنتی

بنرهای تبلیغاتی به‌صورت طراحی تمام صفحه یا بخش کوچکتری از آن به معرفی محصولات و خدمات شما می‌پردازد. این روش را می‌توان ساده‌ترین روش تبلیغات اینترنتی دانست.

ایمیل مارکتینگ

درروش ایمیل مارکتینگ شما تبلیغات خود را در قالب ایمیل برای تعداد قابل توجهی از افراد می‌فرستید. لینک وب سایت خود را در ایمیل قرار داده تا افراد تنها با یک کلیک وارد آن شوند.

تبلیغ در شبکه‌ها و نرم افزارهای اجتماعی

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در یک یا چند شبکه و اپلیکیشن های اجتماعی عضو نباشد. با تبلیغات اینترنتی در این شبکه‌ها می‌توانید تعداد مشتریان خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

رپورتاژ آگهی

از دیگر روش‌های تبلیغات اینترنتی درج رپورتاژ آگهی است. در این روش شما یک مقاله خبری با معرفی محصولات و خدمات خود را در سایت‌های معتبر دیگر با تعداد بازدید بالا درج می‌کنید. خوانندگان آن سایت مقاله شما را خوانده و در صورت نیاز وارد سایت شما خواهند شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha