به گزارش ایسنا، اسامی رتبههای برتر سیزدهمین جشنواره آموزشی کشوری شهیدمطهری به شرح زیر است:
رتبههای اول تا سوم در حیطههای یاددهی ـ یادگیری
حمید یزدانی نژاد و کاوه اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی بازی اتاق فرار آموزشی توسط همتایان(دانشجویان) به منظور ارتقاء مهارت حل مسئله و کار تیمی در قالب تیمهای بین رشتهای برای دانشجویان پزشکی رتبه اول، مجید خزاعی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای طراحی و اجرای فرایند آموزش بین حرفهای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی که برای اولین بار در کشور اجرا شده است، رتبه دوم و محمدرضا یزدانخواه فرد و فریبا حقانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرای گروه بالینی با تمرکز بر روابط استاد – دانشجو در محیطهای بالینی برای اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تبیین تجارب آنان رتبه سوم را کسب کردند.
خدیجه نصیریانی، حسین توانگر، مصطفی جوادی و سمانه میرزایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و حمیدرضا جوادزاده از دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) و هومن شهسواری از دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان قابل تقدیر این حیطه را به خود اختصاص دادند.
رتبههای اول تا سوم حیطه ارزشیابی آموزشی
اکبر بابائی حیدرآبادی و کاوه اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیند ارزیابی جامع همتا محور کیفیت تدریس اساتید با بازبینی فیلم تهیه شده از کلاس و ارزیابی طرح درس، اسلاید، پاورپوینت و سئوالات آزمون نهایی توسط خود فرد، متخصص آموزش پزشکی و همتایان رتبه اول، فریبرز اکبرزاده از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی، آزمون دانشی دانشجویان پزشکی در دوره بالینی با استفاده از موبایل رتبه دوم و شیده دبیر، علی دباغ و فرامرز مصفا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای طراحی و اجرای آزمون مشاهده مستقیم مهارتهای عملی (داپس) برای ارزیابی مهارتهای پروسیجری دستیاران بیهوشی در دو بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی رتبه سوم را کسب کردند.
کبری نوریان از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مهلا سلاجقه از دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب عنوان قابل تقدیر حیطه ارزشیابی آموزشی شدند.
رتبههای اول تا سوم حیطه تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی
مهشید نقاشپور از دانشکده علوم پزشکی آبادان برای بازنگری جامعهنگر، اجرا و ارزشیابی سرفصل دروس تغذیه دکترای حرفهای پزشکی و کارشناسی پرستاری با نیازسنجی آموزشی در دانشکده علوم پزشکی آبادان رتبه اول، مجتبی چهاردولی از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامه درسی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم و ریحانه پیرجانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره تعهد حرفهای برای دستیاران زنان بیمارستان آرش رتبه سوم را از آن خود کردند.
زهره رجبی آرانی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، عنوان قابل تقدیر این حیطه را از آن خود کرد.
رتبههای اول تا سوم حیطه یادگیری الکترونیکی
سارا حیدری و نیکو یمانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره ترکیبی کوتاه مدت آموزش بالینی جهت توانمندسازی مدرسین بالینی گروه پزشکی رتبه اول، سیده بنتالهدی موسوی و مجید زارع بیدکی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای بهکارگیری فناوری واقعیت مجازی در آموزش مفاهیم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی در اولین تجربه کشوری رتبه دوم و علی چوپانی از دانشکده علوم پزشکی اسفراین جهت Sketchup بهکارگیری و ارزشیابی نرمافزار سهبعدی ساز افزایش دانش و مهارت دانشجویان مهندسی بهداشت حرفهای از طریق شبیهسازی محیط کار و مخاطرات شغلی را کسب کردند.
عنوان قابل تقدیر حیطه یادگیری الکترونیکی به کاوه اسلامی و ماندانا ایزدپناه از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مریم مردانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعلق گرفت.
رتبههای اول تا سوم حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی
محمدعلی جوادی، حسین ضیائی، سپهر فیضی و معصومه کلانتریون از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای طراحی، توسعه و پیادهسازی شبیهساز واقعیت مجازی OPSIM به منظور ارتقای آموزش جراحی فیکوامولسیفیکاسیون به دستیاران چشم پزشکی رتبه اول، عباس مجدی سقین سرا از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تلفیق حوزه پزشکی با الکترونیک جهت استفاده از میز تشریح مجازی به جای استفاده از جسد واقعی رتبه دوم و الهام نیرومند و میثم سیاه منصوری از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای طراحی، اجرا و ارزشیابی بازی جدی در بستر واقعیت مجازی به منظور آموزش اپروچ به کما برای دانشجویان مقطع اینترنتی در بخش اورژانس رتبه سوم شدند.
عنوان قابل تقدیر این حیطه به مجید زارع بیدکی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص یافت.
در یک اتفاق نادر، در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، هیچیک از فرایندها نتوانستند رتبه اول و دوم را کسب کنند و رضا غفاری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به کسب رتبه سوم شد و علی عظیمی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب عنوان قابل تقدیر این حیطه شد که این مساله نشاندهنده ارتقاء کیفیت داوری در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهیدمطهری است.
همچنین دکتر کامران سلطانی عربشاهی در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به عنوان پیشکسوت حوزه آموزش علوم پزشکی مورد تقدیر قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات