به گزارش ایسنا، محسن ناقدی، در نشست خبری امروز خود در محل شرکت ساپکو در پاسخ به سوالات خبرنگاران و این خبرگزاری در رابطه قیمت ارائه شده در برنامه پیشفروش این محصول جدید ایرانخودرو، اظهار کرد: تولید این خودرو با فناوریهای روز و طراحیهای جدید انجام میشود که هزینههای بالایی داشته است. ضمن اینکه اجرای کامل استانداردهای ۸۵ گانه نیز در طراحی و تولید این خودرو در دستور کار قرار گرفته است که هزینههای خاص خود را داشته است. با این حال مهندسی قیمت در این خودرو نیز لحاظ خواهد شد و با قیمت رقابتی به دست مشتریان خواهد رسید.
قائم مقام مدیرعامل این گروه صنعتی در امر بازاریابی و فروش ایرانخودرو با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر در برنامه مشارکت در تولید این محصول در پیش ثبتنام این خودرو علاقه نشان دادهاند، گفت: آمار نشان میدهد که مردم از قیمتگذاری آن ناراضی نیستند. قیمتهای ارائه شده در برنامه پیش فروش اخیر ایران خودرو، علیالحساب بوده و قیمت نهایی در زمان تحویل توسط دستگاههای متولی تعیین خواهد شد و ایران خودرو موظف است بر اساس آن قیمت ها تحویل دهد.
وی همچنین در رابطه با خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ ایران خودرو به دلیل نقص برخی قطعات، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در زنجیره تامین وجود دارد، برخی قطعات با تأخیر به خط تولید میرسد، اما ماندگاری این خودروها تحت کنترل است. بیشترین کسری قطعات مربوط به قطعات با فناوری بالا (هایتک) است که وارداتی هستند؛ در این زمینه مشکلات گمرکی و تخصیص ارز آنها باید حل شود، البته تاکنون کمکهای قابل توجهی برای تسهیل خروج قطعات از گمرک از سوی وزارت صنعت به انجام رسیده است.
قائم مقام ایران خودرو خاطرنشان کرد: طبق آنچه که در شورای رقابت مقرر شده، قیمتها هر سه ماه یک بار مورد بازنگری قرار میگیرد؛ لذا ظرف چند روز آینده قیمتهای جدید خودروها برای سه ماهه دوم سال اعلام شود.
وی در رابطه با میزان تقاضا ابراز شده از زمان آغاز ثبتنام برای طرح مشارکت در تولید این گروه خودروسازی، اظهار کرد: تا صبح امروز نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کرده بودند که در مجموع ۵۰ هزار خودرو پس از انجام قرعه کشی تحویل آنان خواهد شد و مشتریان تا ساعت ۲۴ امشب برای ثبت نام فرصت دارند.
بابک رحمانی - معاون فروش ایران خودرو - نیز در ادامه در رابطه با تحویل و عرضه خودروهای دناپلاس، تصریح کرد: مشکل اصلی ما در تاخیر برای عرضه این خودرو مربوط به تامین گیربکس بوده که ترخیص از گمرک انجام شده است و به زودی دعوت نامهها برای مشتریان ارسال خواهد شد. کمی موضوع کروناویروس، ترخیص و واردات قطعات اختصاصی این خودرو را با نوسان رو به رو کرد. به زودی تولید این محصول افزایش مییابد و در مرداد ماه دعوت نامهها ارسال میشوند.
وی در رابطه با میزان اثربخشی روشهای پیشفروش و محدودیتهای ثبتنام و اتخاذ روش قرعهکشی برای ارائه محصول، گفت: ما به عنوان خودروساز خود را موظف میدانیم تا پاسخگوی نیازهای مشتریان و بازار خودرو باشیم، در ماه های اخیر با افزایش تقاضا، فیلترهایی برای شناسایی مشتریان واقعی تعیین شد، اما با توجه به بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه ناچار به استفاده از روشهایی همچون قرعهکشی شدیم.
رحمانی افزود: قرعهکشی سبب شد تا خودرو به بهترین شکل ممکن میان افرادی که مشتریان واقعی هستند، توزیع شود. واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع مهم است که ایران خودرو تلاش کرد تا با حذف واسطهگریها و جلوگیری از سودجویی، محدودیتهای طرح های فروش و قرعه کشی در این مسیر گام بردارد.
معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو در خصوص عرضه محصول جدید K۱۳۲، تاکید کرد: از این نظر برنامه فروش را مراقبت کردهایم تا خودرو در زمان اعلام شده وارد بازار شود. محصول پروژه K۱۳۲، محصول استراتژیک و متفاوت از سایر محصولات ایران خودرو است و عرضه آن در آینده افزایش خواهد یافت و با قیمت رقابتی سهم مناسبی از بازار را کسب خواهد کرد.
این مقام مسئول در رابطه با تعهدات معوق خودروهای گازسوز نیز، اظهار کرد: از حدود ۵۰ هزار تعهد معوق این خودروها، حدود ۲۰ هزار دستگاه متعلق به افرادی است که یک دستگاه خودرو ثبتنام کردهاند؛ مابقی این تعداد مربوط به مشتریانی است که بیش از یک خودرو ثبت نام کرده و خودروی اول خود را تحویل گرفتهاند؛ لذا بخش اصلی مربوط به افرادی است که بیش از یک دستگاه ثبت نام کردهاند. این خودروها با ساز و کار تعریف شدهای تحویل خواهند شد.
انتهای پیام
نظرات