• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99040805821
  • خبرنگار : 71523

آخرین وضعیت رسیدگی به اختلال در کارگزاری آگاه

اطلاعات سهام‌داران از بین نرفته است/ زمان حل مشکل مشخص نیست

اطلاعات سهام‌داران از بین نرفته است/ زمان حل مشکل مشخص نیست

با وجود اینکه تقریبا سه روز کاری از وجود اخلال در سیستم کارگزاری آگاه می‌گذرد، مشتریان این کارگزاری همچنان برای ورورد به سامانه و انجام معاملات آنلاین با مشکل مواجه هستند. مشکلی که مدیرعامل این شرکت کارگزاری اعلام کرده هرچند نمی‌توان برآورد کرد که چه زمانی به طور کامل برطرف شود اما به مرور برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کارگزاری آگاه از روز چهارشنبه (پنجم تیر) دچار اختلال و علت آن سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات اعلام شد. مشکلی که همچنان به قوت خود پابرجاست و امروز هم مانند روز چهارشنبه و روز شنبه، مشتریان این کارگزاری موفق به انجام معاملات آنلاین نشدند. این مشتریان در تماس با ایسنا اعلام کردند علاوه بر اینکه با سرمایه اندک یا قابل توجهی که وارد بازار سرمایه کرده‌اند، حدود سه روز است که امکان انجام معامله ندارند، نگرانی‌هایی هم از قبیل از بین رفتن اطلاعات خود مطرح کرده‌اند.

در این راستا رضا سرافراز - مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از شنبه سرویس های این کارگزاری وارد مدار شده است، اظهار کرد: با این حال سیستم‌ها هنوز با اختلال مواجه است. البته نه در این حد که همه مشتریان نتوانند معاملات را انجام دهند. در واقع تعدادی از مشتریان می‌توانند و تعدادی دیگر نمی‌توانند. این موضوع از روز شنبه درحال بررسی است و به مرور زمان اشکالات آن را برطرف خواهیم کرد. همه تلاش  خود را می‌کنیم که مشکلات آنلاین برطرف شود و به وضعیت با ثباتی برسیم.

 وی به این سوال که آیا اطلاعات مشتریان کارگزاری آگاه از بین رفته است یا خیر؟ پاسخ داد: همه اطلاعات مشتریان موجود است و ما تحت هیچ شرایطی مشکل دیتا و از بین رفتن دیتا نداریم. مشکل تجهیزاتی بوده که به آن خسارت وارد شده است که آن ها را تغییر دادیم و تجهیزات بهتری به کار گرفتیم.

 به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه، مشخص نیست چند روز زمان ببرد تا مشکلات ایجاد شده به طور کامل برطرف شود.

سرافراز همچنین به این سوال که انتقاداتی به کارگزاری آگاه وارد است مبنی بر اینکه زیرساخت‌های این کارگزاری نسبت به میزان مشتری که جذب می‌کند پاسخگو نیست، پاسخ داد: ظرف این دو سال گذشته حداقل ظرفیت زیرساختی را ۱۰ برابر کردیم و این برنامه همچنان ادامه دار است. اینجور نیست که از یک طرف مشتری مراجعه می کند و از طریف دیگر فکری برای توسعه زیرساخت‌ها نکرده‌ایم. اما واقعیت این است که تقاضایی که سمت بازار سرمایه می آید بیشتر از طرفیت هایی است که ایجاد می شود.

وی ادامه داد: این موضوع فقط درمورد آگاه نیست و شامل همه شرکت‌های ارائه کننده این خدمات و ارکان بازار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۶

واقعا جای تاسف داره که فقط عنوان می کنن ظرف امروز فردا درست میشه اما ضرر ناشی از این چند روز رو درباره‌اش حرفی نمی زنن. این اقای سرافراز چطور می خواد ضرر و زیان روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه مشتریان رو بده چرا اینو ازش سوال نمیپرسید؟ ضرر رو کی میخواد جبران کنه؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۳:۱۴

اصلا معلوم نیس چه خبره چیکار میکنن چه ریگی به کفششونه چه کلاهی سرمون میزارن هیچی معلوم نیست هیچکس هم صداش درنمیاد یکیم خودم اصلا قفل زدم که چیکا کنم