• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040704822
  • خبرنگار : 50163

کنترل آفت ملخ در طارم

کنترل آفت ملخ در طارم

ایسنا/زنجان فرماندار طارم گفت: امسال مبارزه با ملخ به خوبی در این شهرستان انجام شد.

ستار صفری صبح امروز (۷ تیر) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران طارم با اشاره این‌که امسال آب و هوای این شهرستان برای طغیان ملخ مناسب بود، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه اقدامات جهادکشاورزی طارم، مبارزه با ملخ در این منطقه به خوبی انجام شد.

‌وی با بیان این‌که با تدابیر اندیشیده شده، با کمبود سم برای مبارزه با ملخ مواجه نبودیم، ادامه داد: امیدواریم که برای سال‌های آتی نیز این مهم محقق شود.

فرماندار طارم با اشاره به بارش‌های سیل‌آسای امسال و خسارت وارده به روستای کهیا، گفت: عوامل متعددی از قبیل ضعف پوشش گیاهی، کشاورزی بی‌رویه، ساخت و سازهای انجام شده و ... در وقوع سیل در این روستا تاثیرگذار بوده و باید از مشارکت مردم نیز برای کاهش این خسارت استفاده شود.

صفری از تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌ای در بالادست این روستا از محل صندوق توسعه ملی و اداره‌کل منابع‌طبیعی استان برای مدیریت سیلاب در این روستا خبر داد و افزود: این پروژه امسال عملیاتی خواهد شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: ۵۰۰ متر کانال نیز تاکنون از محل اعتبارات دهیاری و مشارکت مردمی در داخل این روستا اجرا شده که تکمیل این کانال نیز برای هدایت سیلاب به خارج از روستا در دستور کار بوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که موضوعی که همه ساله با آغاز فصل گرما به یکی از دغدغه‌های اساسی شهرستان طارم تبدیل می‌شود، آتش‌سوزی مراتع طبیعی است، ادامه داد: جلب مشارکت‌های مردمی، دهیاران و شوراها برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و پایش مستمر مناطقی که سابقه آتش‌سوزی سال‌های گذشته را دارند و نیز اطلاع‌رسانی مستمر با شماره تماس ۱۵۰۴ برای دریافت گزارش‌های مردمی، از موضوعاتی است که در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مسئول از ویروس کرونا به‌عنوان مهمان ناخوانده این روزهای کشورمان یاد کرد و ادامه داد: برای مبارزه با این بیماری علاوه بر اطلاع‌رسانی قوی باید حساسیت‌زایی در بین مردم نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، زیرا شاهد کاهش حساسیت‌ها در این حوزه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha