• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99040503821
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

اختصاص ۱۰۶۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و جهش تولید در لرستان

اختصاص ۱۰۶۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و جهش تولید در لرستان

ایسنا/لرستان معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تدوین طرح‌های استانی و ملی جهش تولید، از اجرای طرح «جنگل اقتصادی» در کشور خبر داد.

حمید پورمحمدی در  مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه‌های «جهش تولید» لرستان که شامگاه چهارم تیرماه صورت گرفت، با بیان اینکه بعد از فرمان مقام معظم رهبری و اعلام سال جاری به عنوان سال «جهش تولید»، از دوم فروردین ماه ستادی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد، اظهار کرد: در این ستاد نمایندگان قوای مختلف ونهادهای نظارتی و دستگاه‌های ملی و تولیدی حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه در این ستاد دو نوع طرح تدوین شده است که شامل طرح‌های ملی و استانی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه لرستان به خاطر عملکرد موفقی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشت، طرح جهش تولید خود را زودتر آماده کرد که در این راستا با کارشناسان ما به تفاهم رسیده‌اند و منابع لازم را ما برای استان در نظر گرفته‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برای لرستان در سال جاری، هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یک سوم این اعتبار را دولت پرداخت می‌کند و دو سوم آن را بخش خصوصی و نهادهای مالی تأمین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۵۶ طرح را حمایت خواهیم کرد و البته همه این حمایت‌ها مشروط بر این است که این پروژه‌ها امسال تمام شوند، افزود: استان‌هایی که بتوانند در این رابطه عملکرد موفق تری داشته باشند منابع بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت و اگر هم در مسیر راه با موانعی روبرو شوند ستاد جهش تولید و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی موظف به رفع آنها است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر طرح‌های استانی، طرح‌های ملی نیز در دستور کار قرار گیرد و سهم لرستان در این رابطه نیز سهم کمی نخواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه طرح‌های ملی متکی بر شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا بهره‌وری  بالا رفته و جوانان در عرصه اقتصاد نقش جدی ایفا کنند، بیان کرد: این طرح‌ها در کل جغرافیای کشور در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح «جنگل اقتصادی» به عنوان یک طرح ملی در کشور، افزود: همچنین طرح‌هایی را در حوزه گیاهان دارویی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه بسیج در شکل دهی، ساماندهی و جلب مشارکت مردم استفاده کنیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های استانی و ملی، یک سال موفق را داشته باشیم، افزود: علیرغم سختی‌ها و تلخی‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده و یا محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده، فرصت جهش تولید برای کشور یک فرصت مغتنم است که باید با انسجام و همکاری امسال را یک سال پرفروغ برای تولید کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha