• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99040100608

معاون بازرسی سازمان صمت فارس اعلام کرد:

کشف ۴۳ میلیارد ریال کالای احتکار شده و قاچاق در فارس

کشف ۴۳ میلیارد ریال کالای احتکار شده و قاچاق در فارس
عکس تزئینی است.

ایسنا/فارس معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طی ۳ ماه اول امسال ۴۳ میلیارد ریال کالای احتکار شده و قاچاق در این استان کشف شده است.

محمدابراهیم صداقت یکشنبه اول تیر در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماهه اول امسال ۹ انبار احتکار کالا و ۷ مورد کالای قاچاق در استان فارس کشف و ضبط شده و پرونده‌های این تخلفات به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شده است.

صداقت گفت: برنج، میوه، قند و شکر، آهن آلات و روغن موتور کالاهای احتکاری کشف شده در انبارها بوده است.

به گفته صداقت در مدت یاد شده ۴ انبار احتکار برنج به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال، ۲ انبار احتکار میوه به ارزش ۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال، یک انبار احتکار آهن آلات به ارزش ۱۴میلیارد ریال، یک انبار احتکار روغن موتور خودور به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال و یک انبار احتکار شکر به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و پرونده تخلف آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس همچنین به تلاش بازرسان برای مبارزه با قاچاق کالا در جهت حمایت از کالای داخلی اشاره و اضافه کرد: طی سه ماه منتهی به تیرماه امسال بیش از ۴ هزار بازرسی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که از این تعداد برای ۷ واحد متخلف پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است.

به گفته این مقام مسئول ارزش ریالی ۷ پرونده قاچاق کالا بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال و دخانیات، لوازم خانگی و مواد غذایی بیشترین اقلام کشف شده است.

صداقت با تاکید بر ضرورت همکاری مردم با بازرسان به منظور نظارت بر بازار از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس) و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ (ستاد خبری اتاق اصناف استان) اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha