• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99033119851
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نقدعلی:

اگر اطلس فرهنگی خمینی شهر تهیه شده چرا ارائه نمی‌شود؟

اگر اطلس فرهنگی خمینی شهر تهیه شده چرا ارائه نمی‌شود؟

ایسنا/اصفهان نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قبلا ادعا شده که اطلس فرهنگی شهرستان خمینی شهر تهیه شده و امروز اعلام می شود که هیچ تلاشی در این زمینه انجام نشده است.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی، امروز (شنبه-۳۱ خرداد) در حاشیه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رصد فرهنگی، شناخت زیرساخت های فرهنگی و ظرفیت های فرهنگی شهرستان و  کل کشور از اولویت های اصلی است چرا که مسئولان تا ندانند ظرفیت ها چیست مسلما تصمیم درستی نمی توانند بگیرند و این امری بدیهی است.

وی افزود: در این جلسه تصویب شد که با تشکیل کمیته های مختلف فرهنگی ظرفیت های فرهنگی شهرستان با مدیریت اداره ارشاد جمع آوری شود و مبنای تصمیم گیری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا؛ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رصد نشدن مسائل فرهنگی شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: طبق گزارشی که در این جلسه داده شد سابقه ای از رصد فرهنگی در شهرستان دیده نشده است و این باعث تاسف است که بعد از ۴۱ سال از انقلاب هنوز دستگاه های فرهنگی ادعا می کنند که سابقه ای از رصد ظرفیت های فرهنگی شهرستان نیست.

وی با اشاره به اینکه قبلا اعلام شده که اطلس فرهنگی شهرستان تهیه شده اما اکنون مسئولان این ادعا را رد می کنند، تصریح کرد: فرماندار سابق شهرستان ادعا کردند که اطلس فرهنگی شهرستان تهیه شده اما امروز مطرح می شود که هیچ تلاشی در این زمینه نشده است. من از از فرماندار درخواست می کنم اطلس ادعایی فرماندار سابق را گزارش دهند. اگر این اطلس تهیه شده است، نیاز به کار دوباره نیست و اگر این ادعا غلط بوده باید اعلام شود.

نقدعلی در مورد مدیران و دستگاه های مرتبط با اطلس فرهنگی شهرستان خمینی شهر، گفت: مدیران مربوطه که در این زمینه کوتاهی کرده اند نیز باید پاسخگو باشند و اگر کم کاری از مدیر دستگاهی بوده باید علیه این مدیر اعلام جرم شود. اگر اطلس فرهنگی خمینی شهر تهیه شده چرا ارائه نمی شود؟

اعطای سهمیه آب، مطالبه کشاورزان خمینی شهر است

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هر روزی که اعطای سهمیه آب به تعویق بیفتد ضربه جبران ناپذیری به کشاورزی شهرستان خمینی شهر وارد خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات و معضلات شهرستان خمینی شهر در این روزها مشکل کمبود آب و نیاز مزارع و باغات به آبی است که قرار بود به عنوان سهمیه به شهرستان خمینی شهر تخصیص بیابد.

نقدعلی افزود: طی دو سال اخیر با نزولات آسمانی وضعیت آب بهتر شده است، اما کشاورزان سالیان درازی را با قصه خشکسالی پشت سر گذاشته اند و خسارات زیادی به باغات و درختان خمینی شهر وارد شده است.

وی اظهار کرد: به باغداران خمینی شهری در فروردین و اردیبهشت ماه که کمتر به آب احتیاج داشتند و هوا خنک تر بود آب داده شد، اما در حال حاضر که زمان برداشت محصول و رسیدن میوه ها و اوج نیاز درخت به آب است متاسفانه آب قطع شده و کانال های آب خشک شده اند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، تصریح کرد: مسئولان باید این مطلب را بدانند که امروز باغات شهرستان در بدترین وضعیت قرار دارد. باغداران در فروردین و اردیبهشت سهمیه شان را صرفه جویی کرده اند و آن سهمیه را امروز مطالبه می کنند. این مطالبه به حق است و تقاضا داریم که استاندار در این مورد تصمیمی جدی گرفته و تمهیداتی بیاندیشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha