• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99033119807
  • خبرنگار : 71145

/به روز رسانی شد/

بارزانی با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد

بارزانی با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد

نیچروان بارزانی در جریان سفر به بغداد با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد. این دیدارها برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف میان بغداد و اربیل برگزار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نشستی با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان این کشور برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف میان بغداد و اربیل برگزار کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق، بارزانی در سفر به بغداد با حضور معاونان خود در نشست مهمی با الکاظمی شرکت کرد.

نخست وزیر عراق در دیدار با نیچروان بارزانی بر اهمیت همکاری و همبستگی ملی برای عبور از چالش‌های کنونی تاکید کرد.

طبق این بیانیه، نخست وزیر در این دیدار به بررسی مسائل مورد اختلاف دولت فدرال و دولت اقلیم و تلاش برای حل مشکلات قبلی طبق قانون اساسی و منافع کشور در مقابله با چالش‌های کنونی که استان‌ها با آنها روبه‌رو هستند، پرداخت.

الکاظمی بر اهمیت همبستگی و همکاری به منظور عبور از چالش‌های کنونی به خصوص بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت‌ نفت و بحران کرونا تاکید کرد و گفت، چالش‌های کنونی فرا روی کشور مستلزم همکاری همه و عبور از مسیر درست برای ساخت عراقی امن و باثبات و یکپارچه است.

همچنین برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق امروز با بارزانی راه‌حل‌های مطلوب برای خروج از بحران اقتصادی را مورد بررسی قرار داد.

برهم صالح امروز میزبان نیچروان بارزانی بود. در این دیدار بر اهمیت حل مسائل پیچیده بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان عراق طبق قانون اساسی و چارچوب‌های قانونی و از طریق همکاری و هماهنگی مشترک در راستای حفظ حقوق عراقی‌ها و تحقق عدالت اجتماعی تاکید شد.

طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق، در این دیدار راه‌حل‌های مطلوب برای خروج از بحران اقتصادی و تقویت همبستگی و همکاری بین همه برای مقابله با کرونا و قطع شیوع آن و حمایت از کادر درمان و امنیت برای تضمین امنیت شهروندان بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۷

ایادر مورد مسافران به عراق و بلعکس چه کارهای میشه کرد ما برای کار به کردستان عراق میخواهیم برویم تا کی میتوان منتظر ماند