• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99033119439
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

یک مسئول خبرداد

کاهش ۲۳ درصدی جرایم خشن در سلماس طی سال گذشته

کاهش ۲۳ درصدی جرایم خشن در سلماس طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از کاهش ۲۳ درصدی جرایم خشن در سلماس طی سال گذشته خبرداد.

جعفر رجبی قره قشلاقی امروز ۳۱ خرداد در جلسه تشریح اجرای طرح پیشگیری از خشونت با اصحاب رسانه سلماس بابیان اینکه موضوع خشونت متاسفانه در جرایم استان در سطح بالایی قرار دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود جامعه عاملی بر افزایش این جرایم است،تصریح کرد: 12درصد از جرایم کل استان جرایم خشن هستند و در شهرستان سلماس نیز ۶درصد از جرایم مرتبط با خشونت است.

وی افزود: در بحث کاهش جرایم خشن در سطح آذربایجان غربی طی سال گذشته، سلماس  با ۲۳ درصد کاهش نسبت به سال ۹۷ رتبه اول را در استان دارا است.

وی با بیان اینکه جرایم مرتبط با خشونت خانگی در پی شیوع کرونا افزایش داشته است و آمار دقیقی از آن در دست نیست، تصریح کرد: شهرستان سلماس بعنوان طرح پایلوت استان در زمینه خشونت انتخاب شده و این طرح در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

رجبی اظهار کرد: این طرح در سه سطح برنامه ریزی شده است که اولین و مهمترین سطح آن فرهنگسازی و استفاده از ابزار رسانه ای برای تبیین آثار و پیامدهای خشونت در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: ایجاد پویش نه به خشونت کلامی، نزاع، خشونت علیه زنان و کودکان در سطح جامعه، برگزاری تئاتر خیابانی باموضوع کنترل خشم و انتقال مفاهیم تاب آوری و پیامدهای خشونت و عواقب آن و برگزاری کارگاه‌های حل مساله برای گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان از جمله برنامه های سطح اول پیشگیری از خشونت است.

وی گفت: شناسایی خانواده های دارای سابقه خشونت خانوادگی و دارای مشکل روانشناسی و انجام مداخلات و برنامه های پیشگیرانه روی این خانواده ها و انجام پیشگیری های وضعی در نقاط پرخطر ازلحاظ خشونت در سطح شهر مانند ارتقای گشت های انتظامی و اقدامات تامینی و نظارتی در این مناطق در سطوح دیگر این طرح برای اجرا پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مهمترین دستگاهی که می تواند در زمینه کاهش خشونت با نهادهای پیشگیری همکاری داشته باشد شهرداری و آموزش پرورش است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم علی الخصوص پیشگیری از جرایم خشن بسیار ضروری است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha