• پنجشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99032918441
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان:

انحلال جهاد سازندگی، یک بال انقلاب را شکست

انحلال جهاد سازندگی، یک بال انقلاب را شکست

ایسنا/هرمزگان مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان گفت: با توجه به مخالفت صریح و کتبی مقام معظم رهبری در پی انحلال وزارت جهاد سازندگی و ادغام آن با وزارت کشاورزی، یک بال انقلاب شکسته شد، چراکه جهاد سازندگی و سپاه پاسداران دو بال انقلاب اسلامی بودند.

حسین یزدان‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کانون از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و ۲۲۳ عضو اصلی و ۳۷۶ عضو افتخاری دارد که اکثراً از نیروهای وزارت جهاد سازندگی سابق هستند.
وی افزود: این کانون در حد توان و با توجه به مقتضیات زمان سعی دارد گردهمایی‌هایی را با حضور جهادگران برگزار کند و کارهای فرهنگی در حد توان خود انجام دهد، شرکت اعضا و جهاد گران در مناسبت‌های مختلفی که به حضور در صحنه مردم نیاز است، مانند شرکت در راهپیمایی‌ها و مراسمات مختلف ازجمله فعالیت‌های این کانون است.
مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان تصریح کرد: برگزاری مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس جهاد سازندگی و تجلیل از جهادگران عرصه سازندگی و دفاع مقدس، معرفی جهادگران به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، حضور در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف جهاد کشاورزی  از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کانون است.
یزدان‌پناه بیان کرد: مطالعه، بررسی و تدوین تاریخ جهاد سازندگی برای انتقال به نسل‌های آینده، مطالعه، تدوین و نشر فرهنگ جهادی و الگوی مدیریت جهادی، حفظ، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی با استفاده از توانمندی‌های نیروهای ارزشی و ولایی فعال در جهاد سازندگی و دفاع مقدس، تجلیل و نکوداشت یاد و خاطره جهادگران، شهدا و ایثارگران جهاد سازندگی، برقراری ارتباط منظم و هدفمند میان جهادگران، برپایی همایش، نشست‌ها و گردهمایی‌های فصلی و سالیانه در راستای اهداف کانون، بهره‌گیری از توانمندی‌های اعضاء جهت رفع مشکلات و نیازمندی‌های جامعه و جهادگران، انجام فعالیت‌های فرهنگی، علمی، فنی و تخصصی در راستای نیازمندی‌های جامعه و جهادگران، انجام فعالیت‌های الگویی در زمینه‌های مرتبط با حوزه‌های توسعه روستایی و بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و اجرای کلیه اقدامات و فعالیت‌های موردنیاز به‌منظور پیشبرد اهداف کانون، مشارکت در برنامه‌های توسعه و سازندگی استان و برگزاری اردوهای جهادی از اهداف کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان است.
وی عنوان کرد: نهاد مقدس، مردمی و انقلابی جهاد سازندگی در ۲۷ خردادماه سال ۵۸ به دستور حضرت امام(ره) برای رسیدگی به محرومین به‌خصوص در مناطق دورافتاده تأسیس شد. جهاد سازندگی نهادی بود که نطفه آن در انقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال برخاسته انقلاب به ثمر رسید. حدیث جهاد، حدیث انقلاب بوده و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن نشان از تلاش و سخت‌کوشی جهادگران دارد.
مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان تصریح کرد: دست پرتوان جهادگران بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه یعنی روستاییان کاشت و تیر آنان قلب بزرگ‌ترین دشمنان را نشانه گرفت. جهادگران گمنام و بی‌نشان در عرصه‌های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط، بزرگ‌ترین موانع را از سر راه انقلاب برداشتند، آنان مخلصانه و با تمام وجود در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام پرداخته و سنگرسازان بی سنگر لقب گرفتند.
یزدان‌پناه گفت: جهادگران مظلوم‌ترین گروه در جبهه‌های حق علیه باطل بودند چراکه قبل، بعد و حین عملیات در حال خدمت‌رسانی بودند. جهادگران جهاد سازندگی در ۸ سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند. در زمان ۸ سال دفاع مقدس ۳ هزار و ۹۴۰ جهادگر هرمزگانی در جبهه‌های حق علیه باطل فعال بودند که از این تعداد ۲۳ شهید، ۲۸ جانباز و یک آزاده تقدیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ شدند. جهادگران پس از دوران دفاع مقدس نیز به همت مدیران جهادی خدمات بزرگی به کشور کردند و به فرموده مقام معظم رهبری هر زمان موفقیت بزرگی کسب کردیم به همت کار جهادی بوده است.
وی اظهار کرد: ازنظر من ادغام وزارتین جهاد سازندگی و کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد سازندگی توسط دولت وقت و پیگیری مجلس ششم، کاری غیر کارشناسی بود و لطمات بزرگی را به کشور وارد کرد. با توجه به مخالفت صریح و کتبی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور وقت یک بال انقلاب شکسته شد چراکه جهاد سازندگی و سپاه پاسداران دو بال انقلاب بودند و به فرمایش مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهاد سازندگی را جوان‌مرگ کردند.


مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان افزود: مقام معظم رهبری دراین‌باره خطاب به رئیس‌جمهور وقت فرمودند: «شنیدم در دولت با وجود دفاع و رأی موافق جنابعالی، نتیجه رأی‌گیری تأمین‌کننده حفظ و بقای ساختار انقلابی و کارآمد جهاد سازندگی نیست. این نگرانی هست که این تشکیلات مبارک، باآن‌همه آثار و تجربه‌های موفق، در وزارت جدید حل و هضم شود. یقیناً این خسارت بزرگی برای کشور و نظام و انقلاب خواهد بود. اگر آنچه پیش‌آمده تغییرناپذیر و نهایی است، مقتضی است در انتخاب مسئول برای تشکیلات جدید جلو این ضرر متراکم گرفته شود و اگر نهایی نیست در آن تجدیدنظر شود.»
یزدان‌پناه تصریح کرد: خدمات و زحمات جهاد گران در عرصه دفاع مقدس و سازندگی کشور محیرالعقول بود و هنوز بعد از گذشت ۲۲ سال از انحلال جهاد سازندگی و ادغام آن با وزارت کشاورزی مردم ما به‌خصوص روستاییان، همه خواستار احیای نهاد مقدس جهاد سازندگی هستند. هم‌اکنون در شرایط بحرانی مانند همین شیوع ویروس کرونا جای خالی جهاد سازندگی احساس می‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات خوب جهاد سازندگی این بود که نیروهای متعهد، متخصص، کارآمد و انقلابی را تحویل جامعه داد که در دولت‌های مختلف در سطح وزیر، معاون وزیر، استاندار، معاون استاندار، فرماندار و... از آن‌ها استفاده شده و هنوز هم در حال خدمت‌رسانی هستند.
یزدان‌پناه ادامه داد: یکی دیگر از صفات بارز جهادگران جهاد سازندگی مسابقه و رقابت برای خدمت شبانه‌روزی به اسلام، انقلاب و مردم بود نه برای کسب شهرت، قدرت و ثروت که متأسفانه در سالیان اخیر تعداد زیادی از مسئولین دولتی در رده‌های مختلف مدیریتی در سطح کشور، استان و شهرستان از طریق چاپلوسی، تملق ،لابی‌گری و التماس موفق به تصاحب پست و منصب می‌شوند و به‌جرأت می‌توان گفت یکی از عوامل اساسی نارضایتی مردم همین موضوع است.
مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان عنوان کرد: امروز نیاز کشور است که تجربه گران‌سنگی که در دل‌وجان جهادگران است استخراج و الگوسازی شود. جهاد سازندگی الگوی عمران و آبادی جهادی بوده و در دوره‌ای ۲۰ ساله کشور ایران را تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمران و سازندگی کرد و بسیاری از مردم از زیرساخت‌های اولیه و ضروری بهره‌مند شدند.
یزدان‌پناه بیان کرد: با جهاد سازندگی پیام انقلاب به عمق روستاها و اقصی نقاط کشور رفت، رایحه خدمت جهادی در فضای کشور پیچید و پیام انسانی و اسلامی انقلاب در میان مردم محروم عمق یافت، خدمت مجاهدانه بدون مرز در سوریه، لبنان و آفریقا معنا یافت.
وی اضافه کرد: اگر به‌جای تصمیم عجولانه و مبهم ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی، به اصلاح آسیب‌ها و تقویت قوت‌ها پرداخته می‌شد، قطعاً امروز وضعیت کشور به‌خصوص در روستاها در زمینه‌های مختلف بسیار بهتر بود. اسناد به‌جامانده و انسان‌های مخلص و گمنام و بازماندگان جهاد سازندگی در دهه ۶۰ و ۷۰ هنوز در میان ما هستند و می‌شود از تجربه آنان گوهرهای ناب مدیریت جهادی را درآورد و برای پیشرفت نظام و انقلاب استفاده کرد.
مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی هرمزگان اظهار کرد: جا دارد از اعضای اصلی و افتخاری کانون استان به‌خصوص اعضای اصلی شورای کانون، آقایان عسکری زاده، بدیعی، حسینی و خلیلی تقدیر و تشکر کنم و امیدواریم بتوانیم در آینده گام‌های مؤثرتری را در خصوص پیشبرد اهداف جهاد و جهادگران برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha