• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032717819
  • خبرنگار : 71496

در همایش کمیته یهودی-آمریکایی

درخواست وزیر سابق دادگستری عربستان برای بازسازی روابط یهودیان با مسلمانان

درخواست وزیر سابق دادگستری عربستان برای بازسازی روابط یهودیان با مسلمانان

محمد العیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی اسلام و وزیر سابق دادگستری عربستان در همایش بین‌المللی کمیته یهودی-آمریکایی خواهان بازسازی روابط یهودیان و مسلمانان شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت، العیسی در افتتاحیه این همایش بین‌المللی که قرار بود در برلین برگزار شود اما به دلیل محدودیت‌ها و تدابیر بهداشتی مربوط به کرونا به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

معاریو نوشت، العیسی در این همایش مجازی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: ما شریک هستیم!

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این همایش مجازی بود.

به نوشته معاریو، العیسی ضمن محکوم کردن حملات علیه یهودی‌ها و موسسه‌های یهودی در جهان از سوی وارثان "تروریسم نازی"، گفت:"مسلمانان و یهودی‌ها باید برای صلح با یکدیگر همکاری کنند".

همچنین این مسؤول عربستانی با اشاره به تاریخ روابط مثبت میان مسلمانان و یهودیان، درباره بازگشت به روابط واقعی میان این دو آیین بشارت داد.

العیسی پیش از این نیز اظهاراتی در حمایت از مساله عادی‌سازی روابط با اسرائیل داشته است، او در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در حاشیه حضورش در همایشی در پاریس گفته بود، "هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و یا تروریستی که بخواهد خود را پشت دین اسلام پنهان کند، هیچگونه توجیهی حتی در داخل اسرائیل ندارد".

به نوشته معاریو، العیسی از زمانی که ریاست انجمن جهانی اسلام را برعهده گرفت، تصویر جدیدی از "اسلام عربستانی" را در جهان گسترش می‌دهد.

موضعگیری العیسی در این همایش در کنار حضور قرقاش، همسو با موضعگیری یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن است که در مقاله‌ای ویژه در روزنامه آحارونوت نوشت، "ما مشوق‌ها و امتیازهای زیادی را به اسرائیل ارائه کردیم".

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امارات را "مهم‌ترین همپیمان مخفی و استراتژیک" خوانده و مقاله العتیبه را "با اهمیت" دانست.

قرقاش نیز از جمله چهره‌هایی بود که در این همایش مجازی شرکت داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha