• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99032515749
  • خبرنگار : 71234

بررسی چالش‌های آموزشی در کشور

قاضی‌زاده‌هاشمی: وزارت آموزش و پرورش برای مشکلات بنیادینش فکر جدی کند

قاضی‌زاده‌هاشمی: وزارت آموزش و پرورش برای مشکلات بنیادینش فکر جدی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات بنیادین این وزارت‌خانه فکر جدی کرده و نقش مجلس را در آن روشن کند.

به گزارش ایسنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز یکشنبه و بعد از توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش و پرورش در کشور در جمع بندی گفت: یکی از استراتژیک‌ترین سازمان‌ها در کشور از منظر انقلاب اسلامی سازمان تعلیم و تربیت عمومی است. به نظر می‌رسد متاسفانه در دوره‌های اخیر دولت‌ها از این زاویه به این نظام نگاه نکردند. به زودی 350 هزار نفر از معلمان بازنشسته می ‌شوند و دچار خلل جدی نیروی انسانی می‌شویم. آن هم در شرایطی که تبعیض گسترده‌ای در نظام آموزش و پرورش تحت عنوان مدارس مختلف وجود دارد و مسئله جذب و تربیت کادر مجرب و به کار گیری کادر با انگیزه برای کار معلمی یک چالش آموزش و پرورش است.

وی افزود: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مشکلات بنیادین آموزش و پرورش فکر جدی کرده و بسته کاملی را آماده کنند تا نقش مجلس در آن روشن باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همانطور که نمایندگان تاکید کردند لازم است نقش و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تقویت شود  و اجرای دقیق و عمیق سند تحول بنیادین رخ دهد. آقای زاهدی و برخی از همکاران حرفشان این است همانطور که برای دانشگاه‌ها تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت و مراکز آموزش عالی شورای اسلامی شدن  تشکیل شده چنین شورایی باید برای اجرای طرح تحول بنیادین تشکیل شود و با قدرت جلوی اجرای برنامه‌های غرب‌گرایانه و تربیت نسل براساس آموزه‌های غربی و سند 2030 گرفته شود و گزارش‌هایی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود.ژ

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های نمایندگان گفت: طبق سوالات نمایندگان حفظ و روخوانی قرآن در کشور بسیار ضعیف است و از این نهاد جایگاه مناسبی در نظام تعلیم و تربیت دیده نمی‌شود و باید فکری برای آن کرد. همچنین وزن علوم اجتماعی و آموزش سبک زندگی و اخلاق نسبت به آموزش علوم طبیعی و ریاضی و میزان اهمیت آن بسیار کم است.

وی افزود: موضوع دیگر آن است که وزارت آموزش و پرورش وعده‌های داده شده به معلمان را سریع رسانه‌ای نکند که این کار تنها باعث ایجاد توقع در جامعه می‌شود.

قاضی زاده افزود: باید درباره نیروهای خدماتی مدارس و تبدیل وضعیت آنها نیز برنامه‌ای وجود داشته باشد این افراد بعضا دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند و تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی در پایان گفت که برای اجرای قانون حذف کنکور هم باید آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش استاندارد بوده تا بتوان از لحاظ محتوا آنها را با هم مطابقت داد که معدل نهایی جایگزین کنکور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha