• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99032515642
  • خبرنگار : 71560

رحیمی جهان‌آبادی: معلمان نیاز به امنیت شغلی دارند

رحیمی جهان‌آبادی: معلمان نیاز به امنیت شغلی دارند

نماینده مردم تربت جام در مجلس یازدهم تاکید کرد: آموزش و پرورش برای تامین اعتبارات و امکانات و امنیت شغلی معلمان به 25 تا 30 درصد بودجه کل کشور نیاز دارد که مجلس باید در این حوزه وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی مشکلات و مسائل فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز کمتر از 7 درصد بودجه کل کشور به آموزش و پرورش تعلق می گیرد، در حالی که آموزش و پرورش نیاز به 25 تا 30 درصد بودجه کل کشور را دارد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نیاز به اعتبارات، امکانات و تامین نیرو و منابع برای پرداخت حقوق معلم ها دارد. دولت هر معجزه ای که می توانست انجام داده اکنون نوبت مجلس است، باید بودجه های زائد وزارتخانه ها شناسایی و حذف شود و آموزش و پرورش با کمبود نیرو و اعتبار مواجه است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز ما به یکسان‌سازی مدارس نیاز داریم، مدارس طبقه بندی شده و هر یک از مردم پول گرفته در حالی که امکانات نیز ندارد. نظارت بر مدارس غیردولتی ضعیف است ما با انواع نیروهای استخدامی در آموزش و پرورش مواجهیم که باید تعیین تکلیف شود. معلمان نیاز به امنیت شغلی دارند. نمی شود معلم را بدون حقوق و امنیت شغلی به سر کلاس فرستاد و انتظار بازدهی بالایی داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش متخصص با مدرک دکترا داریم که 50 درصد فردی که مدرک دکترا در دانشگاه داشته و عضو هیات علمی است حقوق نمی گیرد این فرد با چه انگیزه ای بر سر کلاس آموزش و پرورش حاضر شود؟ آزمون هایی که برای استخدام نیروهای آموزش و پرورش ترتیب داده شده است غیرکارشناسی است فردی که 10 سال در دورترین نقطه کار کرده است با یک آزمون غیراستاندارد رد می شود.

وی افزود: بیمه معلمان و خدمات رفاهی آنان مناسب نیست. ما مدیون معلمان هستیم یک معلم بازنشسته وضعیت مناسبی ندارد توصیه می کنم به کارشناسان وزارتخانه ها دل نبندید باید با استفاده از کارشناسان خود مجلس چاره ای برای معلمان بیندیشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha