• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99032012811
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به منظور بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها؛

نوبخت به خراسان جنوبی سفر می‌کند

نوبخت به خراسان جنوبی سفر می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از سفر یک روزه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در روز پنجشنبه؛ ۲۲ خرداد خبر داد.

محمدصادق معتمدیان، عصر امروز سه شنبه ۲۰ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: این سفر با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند ۹۷ و در اولین سفر تدوین و رونمایی شده، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سومین سفر دکتر نوبخت طی ۱۴ ماه گذشته به استان است، افزود: یکی از برنامه‌ها، افتتاح ۵ هزار واحد مسکن روستایی است که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب تحقق طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان انجام شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی به طرح پایلوتی اشاره کرد که برای اولین بار در سطح کشور در خراسان جنوبی عملیاتی می‌شود و گفت: طی تفاهم نامه‌ای که بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد می‌شود، سه هزار شغل ثابت و پایدار در حوزه صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: برای تحقق این برنامه، مطالعات وسیعی در سطح استان صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های استان، خوشه‌های صنایع دستی در سطح استان شناسایی شدند و جامعه هدف این طرح که از حمایت بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض برخوردار خواهند شد، افرادی هستند که مهارت لازم را دارند.

وی گفت: تمام مراحل چرخه تولید صنایع دستی شامل تأمین مواد اولیه، فروش تولیدات و مهارت‌آموزی در این طرح پوشش داده می‌شود و در سال جهش تولید، اتفاقات خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

استاندار خراسان جنوبی، افتتاح ۱۲ فرستنده دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر عنوان کرد.

معتمدیان تصریح کرد: در این سفر طی تفاهم نامه‌ای بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور، ۷۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی نصب و راه اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این طرح از حمایت‌های نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز استفاده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: افراد بهره مند از این طرح در مناطق کمتر برخوردار از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برخوردار می‌شوند.

معتمدیان اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی کارخانه کنسانتره زغال سنگ که از واحدهای تولیدی بزرگ استان در طبس است، از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در این سفر است.

وی یادآور شد: در جریان حضور دکتر نوبخت، تفاهم نامه‌ای برای اجرای ۷۵ طرح و پروژه در استان نیز منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح و پروژه‌ها از حمایت‌های دولت در قالب کمک‌های فنی اعتباری، تسهیلات ارزان قیمت برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است که با توجه به تجربه سال گذشته، امسال نیز از تخصیص‌های خوب سازمان برنامه و بودجه کشور بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha