• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032012681
  • خبرنگار : 30054

بی‌خیال ویزای شنگن شوید!

بی‌خیال ویزای شنگن شوید!

ویزای شنگن از آن دست ویزاهایی است که از حساسیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ژیوار، در این مطلب قصد ندارم از مدارک ویزای شنگن برایتان بنویسم، بلکه با ارائه نکاتی می‌خواهم که شما را در این زمینه راهنمایی کنم.

نقشه شوم بکشید:

 تجربه نشان داده که برای گرفتن ویزای شنگن آنچه در اولویت قرار دارد صداقت مسافر است، پس اگر در کنار سفر نقشه شومی در سر دارید، باید بگویم که این نقشه، از حالا نقش بر آب است.

شاید بتوانید از پس مراحل اخذ ویزای شنگن بربیایید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید در کشورهای اروپایی پناهندگی بگیرید، آن‌هم با این میزان مهاجرتی که این روزها گریبان کشورهای حوزه شنگن را گرفته است.

پرونده‌سازی کنید!

برای گرفتن ویزای شنگن باید پرونده شما بدون نقص و کامل باشد، پس تشخیص مدارک جعلی برای مأمور پرونده که سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد، مثل آب خوردن ساده است و در یک حرکت ریجکت می‌شوید. از آن به بعد باید به دنبال تهیه ریجکت نامه باشید که دردسرهای فراوانی دارد.

تمکن مالی را دریابید

داشتن تمکن مالی قوی برای اخذ ویزای شنگن یک امر ضروری است، پس بدانید که اگر با حساب مالی خودتان درست برخورد نکنید، همین حساب کار دستتان می‌دهد و باید بی‌خیال ویزای شنگن شوید. واریزها و برداشت‌های سنگین از حساب ممنوع است. باید با حساب مالی خود تراکنش‌هایی کوچک و معقول انجام دهید.

برنامه سفر لازم نیست!

اگر می‌خواهید بی‌خیال ویزای شنگن شوید پس واقعا برنامه سفر لازم نیست. بسیاری از مسافران این تعریف را از برنامه سفر دارند که از لحظه ورود به مقصد چه برنامه‌ای دارند، در حالی که منظور از برنامه سفر تعداد روزهای سفر، هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج از مقصد و اسامی کشورهایی که قصد سفر به آن‌ها را دارید. باید خیلی دقیق قید کنید که از کدام کشورهای حوزه شنگن بازدید می‌کنید به همراه جزئیات.

روی پاسپورت چایی بریزید

پاسپورتم کثیف شده، دخترم داخل پاسپورتم نقاشی کشیده، دستم خورد به استکان چایی ریخت روی پاسپورتم، صفحه دومش پاره شده، توی کمد موش داشتیم یه قسمتش را جویده، از آن مشکلاتی است که برای ما عادی شده است، در اولین فرصت باید پاسپورت را عوض کنید و بعد برای ویزای شنگن اقدام کنید. پاسپورت مخدوش و یا آسیب‌دیده کار دستتان خواهد داد.

سابقه‌دار باشید

متأسفانه داشتن هرگونه سابقه کیفری و یا سوء پیشینه باعث ریجکت شدن ویزای شنگن خواهد شد. کوچک‌ترین جرمی که انجام داده باشید، از ذره‌بین مأمور پرونده خارج نمی‌شود و خیلی راحت ریجکت می‌شوید. برای سفارت بسیار مهم است که چه افرادی را به خاک خودش می‌فرستد، هرچند که مسافر توبه کرده باشد اما کفایت نمی‌کند.

معتبر باش

این بند خطاب به پاسپورتتان است: حداقل دو صفحه سفید داشته باش، از تاریخ برگشت سفر حداقل سه ماه اعتبار داشته باش و به مهر ویزاهای قبلی ببال. داشتن تعدد سفر خیلی به آسان شدن روند اخذ ویزای شنگن کمک می‌کند. اگر برای بار اول است که به حوزه شنگن می‌روید، پیشنهاد می‌کنم به‌صورت گروهی و در قالب تور اقدام کنید.

بیمه سفر لازم ندارید

با داشتن یک بیمه‌نامه مسافرتی خیال خودتان را راحت کنید. سفارت‌ها در سال‌های گذشته بیمه مسافرتی را جز یکی از ضروری‌ترین مدارک ویزای شنگن قرارداد. این امر به نفع مسافر است، تصور کنید در یک کشور ناشناس تمام مدارک و کیف پول تان را گم‌کرده‌اید یا از جیبتان برداشته‌اند، تکلیف چیست؟

بلیط نخرید

با در دست نداشتن بلیط رفت‌وبرگشت صد در صد ریجکت خواهید شد. پس مدارکتان را کامل کنید و بهانه به دست افسر پرونده ندهید. این بلیط تا خود گواهی بر بازگشت به وطن است. پس یک امتیاز برای گرفتن ویزای شنگن خواهد بود. ساده از آن نگذرید.

انگشت نگاری لازم نیست

مطمئنا این روزها با این جمله برخورد می‌کنید. باید بدانید سودجویان در کمین‌اند! تمام سفارت‌های حوزه شنگن برای صدور ویزای شنگن انگشت نگاری را باید برای مسافران انجام دهند. یک مرحله اصلی برای سفر به اروپا همین آزمایشات بیومتریک است، پس لطفا گوشتان به این حرف‌ها بدهکار نباشد.

آنچه که خوانده شد، تجربه چندین ساله است که برای مسافران حوزه شنگن لازم است، درواقع دریافت ویزای شنگن خیلی آسان می‌شود اگر موارد گفته‌شده را رعایت کنید، لازم به ذکر است که همه ملیت‌ها به ویزای شنگن نیازی ندارند، برای بعضی از ملیت‌ها ویزای بدو ورود صادر می‌شود؛ اما ویزای شنگن برای ایرانی‌ها لازم است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha