• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032012394
  • خبرنگار : 30054

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در دهه اخیر یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موسسۀ یگانه سفیران دانش، مزایای تحصیل در ایتالیا دانشجویان را ترغیب می‌کند که این کشور جنوب اروپا را برای ادامه تحصیلات عالیه خود انتخاب نمایند.

ولی چرا تحصیل در ایتالیا تا این حد مورد اقبال دوستداران تحصیل در اروپا قرار گرفته است؟ کشور ایتالیا مجموعه‌ایی جذاب از دلایل را برای این‌ که شما این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنید ارائه می‌دهد که شاید مهم‌ترین آن‌ها بورسیه استانی ایتالیا و کم بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی است.

در این مطلب قصد داریم به مزایای تحصیل در ایتالیا بپردازیم. چنانچه قصد سفر به کشور ایتالیا برای ادامه تحصیل را دارید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در مطلب زیر به‌طور خلاصه دلایلی که باعث ترغیب دانشجویان به تحصیل در ایتالیا می‌گردد، ارائه‌ شده است.

 ۱. اعتبار دانشگاهی:

ایتالیا دارای دانشگاه‌های زیادی است که بسیاری از آن‌ها در رتبه‌های خوب جهانی قرار دارند. در این میان می‌توان به دانشگاه‌های پلی تکنیک میلان، بلونیا، ساپینزا، پلی تکنیک تورین و ... اشاره کرد. تحصیل در ایتالیا در دانشگاه‌های معتبر، آینده تحصیلی و کاری دانشجویان را نیز تضمین خواهد کرد.

۲. عضویت در اتحادیه اروپا:

همانطور که می‌دانید شهروندان اتحادیه اروپا برای تردد به کشورهای اتحادیه اروپا تقریبا محدودیتی ندارند. دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی کشور ایتالیا نیز خواهند توانست در تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به‌راحتی و محدودیت تردد داشته باشند.

۳. سهولت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا:

سفارت ایتالیا در کشور ایران را می‌توان یکی از بهترین سفارت‌ها در اعطای ویزای تحصیلی قلمداد کرد که سخت‌گیری زیادی برای این امر ندارد.

دانشجویان چنانچه مدارک تحصیلی و مالی مناسب را (که تهیه کردن آن کار چندان سختی نیست) به همراه پذیرش تحصیلی به سفارت ایتالیا ارائه دهند، با درصد احتمال بالایی موفق به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهند شد.

۴. روابط خوب سیاسی و تجاری و فرهنگی کشور ایتالیا با کشور ایران:

کشور ایتالیا از دیرباز یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری و فرهنگی با کشور ایران بوده است. کشور ایتالیا که همانند کشور عزیزمان ایران قدمتی دیرینه دارد دارای تشابهات فرهنگی زیادی با کشور ماست. روابط سیاسی دو کشور نیز همواره خوب و مسالمت‌آمیز بوده است.

۵. کم بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا:

کشور ایتالیا با اینکه در حوزه کشورهای اتحاد شینگن قرارداد اما هزینه‌های زندگی کمتری نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای این منطقه دارد. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا نیز به‌طور متوسط از دیگر کشورهای اروپایی کمتر است و همین شهریه‌ها نیز پس از اخذ بورسیه استانی کشور ایتالیا تا ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

۶. ارائه رشته‌های متنوع به زبان انگلیسی:

رشته‌های بسیار زیادی در کشور ایتالیا اعم از گروه‌های مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه و ... به زبان انگلیسی ارائه می‌گردند.

۷. بورسیه استانی ایتالیا:

بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین مزیت تحصیل در ایتالیا. بورسیه استانی آن است. ایتالیا تنها کشوری است که بورسیه را بدون در نظر گرفتن شرایط تحصیلی و رزومه‌ایی دانشجو پرداخت می‌نماید.

این بورسیه به دانشجویانی پرداخت می‌گردد که با مدارک کافی اثبات نمایند توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا را ندارند و درعین‌ حال شایستگی تحصیل در ایتالیا را دارا خواهند بود. این بورسیه صرفا بر اساس مدارک مالی سرپرست دانشجو پرداخت می‌گردد و داشتن یا نداشتن رزومه قوی هیچ تاثیری بر پرداخت بورسیه نخواهد داشت.

مزایای بورسیه استانی ایتالیا عبارت‌اند از ۵۲۰۰ یورو وجه نقد در سال، تخفیف شهریه تا ۹۰ درصد، یک وعده‌غذای رایگان در روز، کارت تردد سالانه با تخفیف‌های بسیار زیاد، تخفیف خوابگاه و ... . اخذ بورسیه استانی ایتالیا دارای شرط سنی و تحصیلی نبوده و به تمام دانشجویانی که از دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا پذیرش داشته باشند، پرداخت می‌گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha