• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99031308114
  • خبرنگار : 30054

برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید

برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید

کشور فرانسه به‌خصوص شهر پاریس از جذاب‌ترین و پربازدیدی‌ترین مقاصد اروپایی است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ژیوار، فرانسه بعد از روسیه و اوکراین از نظر مساحت، سومین کشور بزرگ اروپاست. اگر قصد شرکت در تور فرانسه ارزان را دارید، پس بهتر است پیش از سفر چند مورد را بدانید:

۱. فرانسه ازنظر زمانی دو ساعت و نیم از ایران عقب‌تر است. همچنین فاصله هوایی تهران - پاریس حدودا ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

۲. دستگاه‌های خودپرداز در سراسر پاریس وجود دارند و شما می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز یورو دریافت کنید. آن‌ها تقریباً همه کارت‌های Mastercard و Visa را می‌پذیرند و به شما حق انتخاب به زبان فرانسه و انگلیسی را می‌دهند.

۳. برای بازدید از کاخ‌ها و موزهای می‌توانید از Paris Museum Pass استفاده کنید تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود.

۴. برای گشتن شهر می‌توانید از مترو استفاده کنید. بسته به برنامه سفرتان بلیت مترو تهیه کنید. متروی پاریس ۱۴ خط و ۳۰۲ ایستگاه دارد که میانگین فاصله بین ایستگاه‌های آن ۵۶۰ متر است.

۵. در شهر پاریس شما می‌توانید از شیر آب آشامیدنی در خیابان‌ها و پارک‌های پاریس آب بنوشید. پاریس سیستم تصفیه آب استثنایی دارند. علاوه بر این، شما می‌توانید یک لیوان آب رایگان را از هر رستوران درخواست کنید.

۶. پاریس کم‌کم دارد به شهری مناسب برای دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌سواران تبدیل می‌شود. این استراتژی به نفع محیط زیست و پایداری است. امروزه در پاریس ۵۰۰ کیلومتر مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد.

۷. در فرانسه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ نوع پنیر مختلف وجود دارد. حتی هر یک از این انواع نیز باز به انواع گوناگون‌تری تقسیم می‌شوند، به‌طوری‌که فرانسوی‌ها مدعی هستند ۱۰۰۰ نوع پنیر دارند.

۸. قهوه اسپرسو در پاریس به‌شدت پرطرفدار است. در بیشتر خیابان‌ها و مکان‌ها این قهوه عرضه می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه کنید.

۹. پارک آندره سیتروئن Parc André Citroën یکی از پارک‌های مدرن پاریس به شمار می‌رود که در ساحل سمت چپ رود سن و مکان قبلی شرکت خودروسازی سیتروئن واقع‌ شده است.

این پارک در دو دهه گذشته به فضایی جذاب برای تعامل ساکنان پاریس شده است. به‌علاوه فضایی جذاب برای گردشگران و همچنین نمونه موردی جالب برای دانشجویان به‌خصوص دانشجویان رشته معماری منظر نیز است.

۱۰. بلندترین آسمان‌خراش پاریس با ارتفاع ۲۳۱ متر در منطقه تجاری la Defense واقع‌ شده است. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید پاریس به نام مرکز خرید چهارفصل (WESTFIELD LES ۴ TEMPS) در همین منطقه واقع‌شده است.

۱۱. طولانی‌ترین خیابان در پاریس Rue Vaugirard نام دارد و در منطقه ۱۵ پاریس واقع‌ شده است. شاید دوست داشته باشید کمی در این خیابان قدم بزنید.

چه کنیم که برای دریافت ویزای شنگن ریجکت نشویم؟

دریافت ویزای شنگن یکی از سوالات مهم و یکی از نگرانی‌های اکثر مسافران است. شما برای دریافت ویزا باید مسیر درست را انتخاب کنید تا موفق شوید؛ اما منظور از مسیر درست چیست؟

شما وقتی تنهایی و برای نخستین بار قصد سفر به اروپا رادارید، گمان می‌کنید که اگر مدارکتان را نزد سفارت مربوطه ببرید به شما ویزا می‌دهند؛ اما واقعیت این است که دریافت ویزای شنگن آن‌هم برای نخستین بار کمی دشوار است.

چراکه باید برای سفارت مسجل شود که شما حتما به کشور خود بازمی‌گردید و قصد پناهندگی ندارید. همچنین باید مدارک کافی و معتبری ارائه دهید که جای هیچ شک و شبه‌ای را برای افسر سفارت باقی نگذارید. پس بهترین راه شرکت در یک تور گروهی با یک آژانس خوش‌سابقه است که این نگرانی شما برطرف کند.

زمانی که شما با تور سفر می‌کنید هم می‌توانید دوستان زیادی در طول سفر برای خودتان پیدا کنید و هم شانس دریافت ویزایتان تا حد زیادی بالا می‌رود. همچنین می‌توانید برای خودت هم‌اتاقی پیدا کنید تا مجبور نباشید هزینه زیادی را برای اقامت در اتاق یک‌تخته پرداخت نمایید.

ضمانت‌نامه عضو جدانشدنی یک تور اروپایی

تفاوتی ندارد شما قصد شرکت در تور فرانسه ارزان را دارید یا تور ارزان مجارستان. درهرصورت برای شرکت در یک تور اروپایی باید ضمانت‌نامه ارائه دهید؛ اما به چه دلیل؟

آژانس‌های مسافرتی هنگامی‌ که برای دریافت ویزا برای مسافرانشان اقدام می‌کنند از اعتبار و آبروی خودشان نزد سفارت گرو می‌گذارند. آن‌ها با ضمانت اینکه مسافرانشان فقط جهت سفر توریستی به کشور مقصد قصد عزیمت دارند، سفارتخانه‌ها را متقاعد می‌کنند تا در صورت کافی بودن مدارک و مسجل بودن هدف سفر مسافرانشان به آن‌ها ویزا دهند.

خوب مسلم است که آژانس در قبال این اعتباری که نزد سفارت می‌گذارد از شما مبلغی را به‌عنوان ضمانت‌نامه دریافت می‌کند. مبلغ ضمانت‌نامه برای هر فرد با توجه به مدارکش متفاوت است اما در آژانس ژیوار برای هر نفر مبلغ حداقل صد میلیون تومان در نظر گرفته‌ شده است که در صورت بررسی مدارک امکان افزایش مبلغ نیز وجود دارد.

البته این ضمانت‌نامه پس از بازگشت از سفر مسافران عینا به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha