• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99031307846

معاون شهردار زاهدان:

بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در اجرای طرح "هر خانه یک درخت" یک ضرورت اساسی است

بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در اجرای طرح "هر خانه یک درخت" یک ضرورت اساسی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت مردمی در جهت توسعه و نگهداری فضای سبز شهری ضمن ایجاد حس تعلق اجتماعی برای شهروندان، یک ضرورت اساسی در اجرای طرح "هر خانه یک درخت" خواهد بود.

محمد امیر براهویی ۱۳ خردادماه در نشست بررسی و برنامه ریزی در اجرای طرح "هر خانه یک درخت" اظهار داشت: هدف اصلی این طرح بررسی و شناسایی راه‌های آسان جهت جلب مشارکت مردمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ درخت کاری و توسعه سرانه فضای سبز شهری و صیانت از محیط زیست دانست.

وی با تاکید بر امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اظهار داشت: روابط عمومی شهرداری زاهدان به‌عنوان یک واحد مهم و تاثیرگذار در راستای نهادینه نمودن فرهنگ کاشت درخت و درختکاری می‌تواند با مستند سازی، نصب بنر و تراکت‌های تبلیغاتی و بروشور آموزش اصول و نحوه نگهداری از نهال و همچنین هماهنگی‌های لازم با رسانه ملی و استانی در جهت جلب مشارکت مردمی نقش بسزایی را ایفا کند.

این مسوول گفت: اجرای این طرح تامین نیروی انسانی لازم جهت حفر چاله، خاک نباتی، نهال مورد نیاز و همچنین همراهی و مشارکت شهروندان را می‌طلبد.

وی افزود: در این راستا شهرداری به‌عنوان متولی امر تهیه نهال و خاک نباتی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مجری و مناطق پنجگانه نیز تامین نیرو انسانی را در اجرای این طرح، برعهده خواهند داشت.

این مدیر شهری با بیان اینکه بخش مهم اجرای این طرح، نگهداری بهینه درختان و فضای سبز توسط شهروندان می باشد گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف موفقیت آمیز این طرح، نگهداری مطلوب شهروندان از درختان کاشته شده می‌باشد، چرا که اهمیت و ضرورت نگهداری و حفاظت از درختان، نسبت به کاشت آن بیشتر است.
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha