• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99022820083
  • خبرنگار : 50022

آخرین اخبار پلیس البرز؛

از دستگیری یک قاضی قلابی تا کشف میلیاردی مواد اولیه صنعتی قاچاق

از دستگیری یک قاضی قلابی تا کشف میلیاردی مواد اولیه صنعتی قاچاق

ایسنا/البرز آخرین اخبار پلیس و حوادث استان البرز در روز ۲۸ اردیبهشت به کشف مواد اولیه قاچاق در نظرآباد، دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در کرج، کشف طلق‌های قاچاق در اشتهارد و سقوط یک مرد ۳۱ ساله از طبقه چهارم یک ساختمان در گرمدره  مربوط می‌شود.

فرمانده انتظامی البرز از کشف سه تن مواد اولیه ساخت پلاستیک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در توضیح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد درحین گشت زنی در سطح حوزه، به یک دستگاه خاور مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی های اولیه ماموران مشخص شد خودرو حامل مقدار زیادی مواد اولیه ساخت پلاستیک فاقد هرگونه مدارک است، که با هماهنگی مقام قضائی خودرو توقیف و به همراه راننده اش به پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بازرسی از خودرو توقیف شده تعداد چهار کیسه ۷۵۰ کیلوگرمی در مجموع به مقدار ۳۰۰۰ کیلوگرم مواد اولیه ساخت پلاستیک کشف شد.

سردار محمدیان با اشاره به این که ارزش این محموله براساس برآورد کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده به همراه کالا تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان، با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه های ملی خاطر نشان کرد: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص دپو و نگهداری هر گونه اموال قاچاق و احتکاری است.

بی احتیاطی جان مرد ۳۱ ساله را گرفت

فردی که قصد داشت به وسیله طناب از پشت بام منزلش پایین بیاید، از طبقه چهارم ساختمان سقوط کرده و جان باخت.

سرهنگ سید مجید فیض جعفری معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام سقوط فردی ۳۱ ساله از طبقه چهارم یک ساختمان در منطقه گرمدره شهرستان کرج، بلافاصله ماموران کلانتری ۳۴ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، فردی ۳۱ ساله به پشت بام منزلش رفته بود که به علت بسته شدن در منزل، قصد پایین آمدن با طناب از طریق بالکن را داشته که طناب پاره شده و از طبقه چهارم ساختمان به پایین سقوط می کند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از حضور عوامل امدادی، مشخص شد فرد مصدوم به علت شدت صدمه وارده در دم جان باخته است.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز از انجام اقدامات مخاطره آمیز که سبب به وجود آمدن حوادث تلخ این چنین می شود، پرهیز کنند.

دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در کرج

رئیس پلیس امنیت عمومی البرز گفت: کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل عناوینی همچون مامور پلیس و قاضی قوه قضائیه اقدام به چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان کرده بوده، دستگیر شد.

سرهنگ نور محمد فتحی زاده  در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که فردی با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری و مامور پلیس و داشتن نفوذ در دستگاه قضائی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کند، موضوع در دستورکار پلیس امنیت عمومی استان البرز قرا گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه محمدشهر شهرستان کرج شده و با تعقیب ومراقبت چند روزه پس از حصول اطمینان از حضورش در منزل دریک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند

سرهنگ فتحی زاده بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی لوازم نظامی غیر مجاز، فرم و مهرهای جعلی و مدارک شناسایی جعلی کشف شد. .

این مقام انتظامی با بیان این که تحقیقات بر روی این پرونده ادامه دارد، گفت: در تحقیقات و بازجویی های اولیه،  متهم با توجه به مدارک و مستندات موجود تاکنون به دو فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز از اعتماد بیجا به افرادی که خود را دارای مناصب دولتی و قضائی معرفی کرده و ادعای انجام کارهایی خارج از قانون را دارند خودداری کرده و در صورت مواجه با این افراد موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران گزارش دهند.

کشف طلق‌های قاچاق در اشتهارد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی اشتهارد، ۳۲ هزار و ۹۰۰ عدد طلق لامپ ال ای دی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ کامران ملکی فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال مقادیر قابل توجهی طلق لامپ ال ای دی قاچاق به وسیله یک دستگاه کامیون بنز به شهرک صنعتی اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی در ورودی شهرک صنعتی مستقر شده و با رصد و پایش خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

سرهنگ ملکی تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیف شده، ۳۲ هزار و ۹۰۰ عدد طلق لامپ ال ای دی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش ریالی اموال قاچاق کشف شده توسط کارشناسان پنج میلیارد ریال تخمین زده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد تصریح کرد: پلیس در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور به صورت جدی با برهم زنندگان اقتصاد کشور برخورد خواهد و در این مسیر با کسی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha