• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99022718957
  • خبرنگار : 30054

در صورت بروز مشکلی در پرواز آیا مسافران از آن آگاه می‎شوند؟

در صورت بروز مشکلی در پرواز آیا مسافران از آن آگاه می‎شوند؟

امروزه افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما از خدماتی که توسط هواپیماها ارائه می‎شود بهره‎مند خواهند شد و موفق می‎شوند با استفاده از آنها با بیشترین سرعت و در کمترین زمان ممکن به مقاصد مورد نظرشان نقل مکان کنند. هواپیماها با داشتن بیشترین جابجایی‎های امن و مطمئن توانسته‎اند عنوان امن‎ترین وسیله نقلیه در جهان را به خود تخصیص دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سام سیر، در این نوع وسایل نقلیه وقایعی گاهی رخ خواهد داد که این وسیله نقلیه غول پیکر و خدمه آن را با چالش‎های مختلفی روبرو خواهد کرد. البته مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کرده‎اند نیز ممکن است با چالش روبرو شوند.

گاها ممکن است در هنگام پرواز با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی متوجه نگاه خیره یک مهماندار شوید که ممکن است بر اثر خستگی زیاد باشد اما این موضوع امکان دارد شما را نگران کند و این تصور را در شما بوجود آورد که در هواپیما اتفاقی رخ داده که باید شما از آن آگاه باشید.

سوالی که در این رابطه بوجود خواهد آمد آن است که آیا اگر در هواپیما اتفاقی رخ دهد خدمه آن را به مسافرانی که با استفاده از قیمت بلیط هواپیما در آن حضور دارند اعلام خواهند کرد یا خیر؟ در صورتی که علاقه دارید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید با ما در ادامه همراه باشید.

نکته‎ای که شما باید از آن در هنگام پرواز آگاه باشید آن است که در طول انجام فرآیند تمامی اتفاقاتی که در هواپیما رخ می‎دهد و تمامی مشکلات جزئی آن باید به مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی در آن حضور دارند اطلاع داده شود.

ممکن است در طول یک پرواز مشکلات متعدد و جزئی بسیاری برای یک هواپیما رخ دهد که تمامی آنها لزوما مرگبار و خطرناک نخواهند بود. توجه داشته باشید بسیاری از این اتفاقاتی که در یک هواپیما ممکن است بوقوع بپیوندند مشکلاتی جزئی می‎باشند که ابدا برای مسافران خطری را ایجاد نخواهند کرد اما با توجه به قوانینی که در این رابطه در صنعت هواپیمایی وضع شده است خلبان‎ها و خدمه پروازی ملزم هستند مسافرانی را که با استفاده از بلیط هواپیما در آن پرواز حضور دارند را از وجود این مشکلات آگاه کنند.

البته در هواپیماها در طول پرواز ممکن است مشکلاتی بوجود آید که به ایمنی مسافران و هواپیما مرتبط نمی‎باشد از این‎رو مهمانداران مسافران را از آنها آگاه نخواهند ساخت.

ارائه اطلاعات غیر ضروری به مسافران

همانطور که گفته شد همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی و با استفاده از بلیط ارزان هواپیما که ممکن است طرق مختف آن را بدست آورده باشند از هواپیماها استفاده می‎کنند تا با بهره بردن از خدماتی که توسط آنها ارائه می‎شود به مقاصد مورد نظرشان منتقل شوند.

در طول پرواز ممکن است مشکلات جزئی بسیاری برای هواپیما بوقوع بپیوندد در صورتی که تمامی این مشکلات به مسافران منتقل شود ممکن است دچار ایجاد نگرانی‎های بی‎مورد در مسافرانی شود که با استفاده از خرید بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن پرواز حضور پیدا کرده‎اند. به عنوان مثال تصور کنید در یکی از پروازها خلبان چنین خبری را به مسافران حاضر در هواپیما بدهد:

خانم‎ها و آقایان کاپیتان صحبت می‎کند. به اطلاع شما می‎رسانم که یک نشانه خرابی در حلقه پشتیبان سیستم تشخیص دود در محفظه محموله پشتی دریافت نموده‎ایم. با توجه به اطلاعات کم و گاها نادرست مسافران در رابطه با هواپیما شنیدن این خبر ممکن است سبب شود بسیاری از مسافران تصور کنند که هواپیما در حال آتش گرفتن می‎باشد و ممکن است جان خود را از دست بدهند.

پرواز ۲۹۲ شرکت هواپیمایی جت بلو

در سال ۲۰۰۵ برای یکی از پروازهایی که در آن مسافران زیادی حضور داشتند و توسط شرکت هواپیمایی جت بلو صورت گرفته بود اتفاقی رخ داد که این هواپیما مجبور شد تا با انجام فرودی اضطراری در فرودگاه لس آنجلس به زمین بنشیند. در این پرواز از یک هواپیمای ایرباس a۳۲۰ استفاده شده بود که در حین پرواز در بخش ارابه فرود آن مشکلی فنی روی می‎دهد.

 با توجه به این موضوع خلبانان این پرواز تصمیم می‎گیرند که هواپیما را در فرودگاه لس آنجلس با انجام فرودی اضطراری به زمین بنشانند. تمامی این اقدامات تنها به دلیل بروز یک مشکل جزئی در این بخش از آن هواپیما روی داده بود که حاشیه‎های بسیاری را به دنبال داشته است.

این موضوع سبب ایجاد ترس بسیاری در شهروندان آمریکایی شده بود و افراد زیادی خود را به فرودگاه رسانده بودند این ماجرا سبب ایجاد ترس شدیدی در مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور پیدا کرده بودند نیز شده بود.

تمامی این اتفاقات به این دلیل رخ داد که بعد از مدتی که هواپیما در آسمان به پرواز درآمد خلبان متوجه شد که ارابه فرود هواپیما به شکلی کامل جمع نشده و در زاویه ۹۰ درجه گیر کرده است.

 خلبان این پرواز برای اینکه بتواند این مشکل را برطرف کند بارها تلاش کرد اما در هر بار با شکست مواجه می‎شد در انتها این خلبان تصمیم گرفت تا با انجام فرودی اضطراری هواپیما و تمامی مسافرانی را که با استفاده از بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند را در فرودگاه لس آنجلس به زمین بنشاند. این فرود در حالتی شکل گرفت که چرخ‎های هواپیما به شکلی کامل باز نشده بودند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha