• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99022417576
  • خبرنگار : 50147

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

در زمان شیوع کرونا مردم پذیرفتند کارهایشان را به شکل مجازی انجام دهند

در زمان شیوع کرونا مردم پذیرفتند کارهایشان را به شکل مجازی انجام دهند

ایسنا/بوشهر مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: یکی از مزیت‌های شیوع کرونا این بود که آشنایی مردم با خدمات الکترونیکی ارتقاء یافت و مردم پذیرفتند که کارهایشان را به شکل مجازی انجام دهند.

پرویز رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به خدمات بیمه سلامت عنوان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا تمدید مهلت دفترچه ها را بدون نیاز به حضور و مراجعه بیمه شدگان انجام دادیم.

وی تاکید کرد: یکی از آلوده‌ترین نقاط بیمارستان‌ها و پرونده‌ها بودند که امکان شیوع بیماری را افزایش می دهند به همین دلیل مانع انتقال اسناد کاغذی شدیم.

این مسئول درباره پوشش بیمه‌ای افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا : برای اینکه این افراد نگران هزینه‌های درمان خود نباشند برای این بیماران زمان حضور در بیمارستان هزینه‌های درمانی تقبل شد و هزینه‌های درمانی همه عزیزانی که با احتمال ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند پرداخت گردید.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بیان کرد: مدیریت منابع و کنترل هزینه از دلایل اهمیت اجرای این برنامه بوده است. 

رمضانی ادامه داد: یکی از مزیت‌های شیوع کرونا این بود که آشنایی مردم با خدمات الکترونیکی ارتقاء یافت و مردم پذیرفتند که کارهایشان را به شکل مجازی انجام دهند و همچنین پزشکان نیز با این موضوع سازگار شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه ارزیابی تحلیل اطلاعات نسخه‌نویسی الکترونیک استان بوشهر در رده چهارم کشور قرار گرفته و حتی از استان پایلوت طرح یعنی کرمان نیز پیشی گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نسخه ویزیت الکترونیکی در استان بوشهر نوشته شده در حالی که هنوز این موضوع الزامی نبوده و تنها ثبت اطلاعات بیمار ضرورت داشته است.

پرویز رمضانی با تاکید بر اهمیت بیمه سلامت خاطرنشان کرد: از برنامه های ما در سال جاری تکمیل تبادل الکترونیک اسناد بستری است.

این مسئول توضیح داد: در استان بوشهر ۶۷۰۳ نفر برای ارزیابی وسع برخورداری از یارانه سلامت درخواست دادند که از این میان دهک ۵۷۷۲ نفر مشخص و پیامک ارسال شده است و ۳۸ درصد یعنی ۲۲۲۱ نفر مراجعه و دفترچه خود را دریافت کرده‌اند؛ از این افراد ممکن است تعدادی رایگان و برخی کل هزینه یا درصدی از آن را پرداخت کرده‌ باشند اما عمده این افراد به طور رایگان خدمت را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: از آنجا که متاسفانه در کشور ما پوشش بیمه سلامت هنوز اجباری نیست تنها ۱۸۷۳ نفر مراجعه کرده‌اند که این آمار مطلوب نیست و نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بهتری صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha