مریم رجبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تماسهای گرفته شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی (1480) در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون، بیش از 7500 تماس داشتهایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: از مجموع تماسهای گرفته شده طی این مدت، 2265 تماس در مورد بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن بوده است.
رجبی تصریح کرد: عمده تماسها در خصوص کرونا با سهم 40 درصدی مربوط به ترس و اضطراب ناشی از ابتلای احتمالی به کرونا بوده است.
وی افزود: عمده این تماس ها به مرکز 4030 دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند تا بررسی تلفنی و اجمالی از علائم احتمالی افراد صورت گیرد.
وی اختلافات زناشویی و مباحث مربوط به تربیت کودکان را در رتبه های بعدی دغدغه تماس گیرندگان با صدای مشاور استان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد.
رجبی تصریح کرد: زنان با سهم 70 درصدی بیشترین جامعه تماس گیرندگان صدای مشاور استان هستند و رنج سنی اغلب تماس گیرندگان بین 20 تا 40 سال است.
وی در پایان با اشاره به افزایش ساعت کاری مرکز صدای مشاور به دنبال شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر 14 مشاور همه روزه از ساعت هشت صبح تا 24 شب در حال پاسخگویی به تماس گیرندگان هستند.
انتهای پیام
نظرات