• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99022216066

معاون صنایع دستی فارس خبر داد:

اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس

اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از اجرای فاز اول طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی استان فارس خبرداد.

حیدرعلی زاهدیان‌نژاد دوشنبه ۲۲ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در فاز اول از طرح پژوهشی اطلس صنایع دستی، اطلاعات مربوط به صنایع دستی شهر شیراز تهیه شده است.

او گفت: این پژوهش با همکاری دانشگاه شیراز و توسط گروهی از دانشگاهیان با سرپرستی دکتر اشکان رحمانی و دکتر مجیدرضا مغنی پور و با بهره گیری از بانک اطلاعات معاونت صنایع دستی، دانش آکادمیک و تحقیق میدانی انجام شده است.

زاهدیان‌نژاد با بیان اینکه این اقدام جامع‌ترین پژوهش صنایع دستی از شهر شیراز محسوب می شود، اضافه کرد: با توجه به اعطای عنوان شهر جهانی صنایع دستی به شیراز، این اطلس منبع و مرجع برنامه‌ریزی های آتی در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی شیراز خواهد بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس با یادآوری اینکه اطلس صنایع دستی شیراز شامل اطلاعات کاملی پیرامون وضعیت کنونی صنایع دستی این شهر است، گفت: معرفی عمومی شیراز، معرفی انواع صنایع دستی فعال در این شهر، توصیف کامل به همراه تصاویری از فرآیند تولید صنایع دستی در کارگاه‌ها، اطلاعات آماری مربوط به کارگاه‌های فعال و شاغلین صنایع دستی بصورت جداول و نمودارهای دسته بندی شده، زمان تولید و عرضه‌ی محصولات صنایع دستی در شیراز و آمار فراوانی و نقشه پراکندگی کارگاه‌های صنایع دستی شیراز فصول مختلف این اطلس است.

زاهدیان نژاد با بیان اینکه در این اطلس پژوهشی، پراکندگی کارگاه‌های صنایع دستی بصورت رشته‌ای، در نقشه جغرافیایی شیراز جانمایی شده و استفاده از آن را بسیار ساده و سریع کرده است، اضافه کرد: در این پژوهش تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی، ۸۰ مورد اعلام  شده است که اهمیت شیراز را در فراوانی رشته های صنایع دستی نسبت به سایر نقاط جهان نشان می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha