• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99022216064
  • خبرنگار : 50004

استاندار آذربایجان شرقی:

از دستاوردهای مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز در حوزه مقابله با کرونا حمایت خواهیم کرد

از دستاوردهای مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز در حوزه مقابله با کرونا حمایت خواهیم کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: محصولاتی همچون کیت‌های جدید و امکانات بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی برای مقابله با کرونا در دانشگاه تبریز ارایه شده است و قطعا از این طرح‌ها حمایت خواهیم کرد تا به زودی به مرحله تولید برسند و نیازهای جامعه را برطرف کنند.

محمد رضا پورمحمدی، روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای استان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

وی افزود: طرح‌هایی مانند آموزش دروس عملی به روش الکترونیکی و بی خطر کردن پسماندهای بیمارستانی به روش پلاسمایی برای اولین بار بود که ارایه می‌شد و قطعا این طرح‌ها را معرفی خواهیم کرد و مطمئن هستیم که در سطح ملی استقبال و پشتیبانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید اعلام کنیم که سرمایه گذاری در دانشگاه‌ها و مراکز رشد و نوآوری در سال‌های گذشته به ثمر رسیده است. دانشگاه‌ها نقش ارزنده‌ای در تحولات علمی و تکنولوژیک دارند.

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی گفت: در برنامه‌های مختلفی شاهد هستیم که کارهای نوآورانه زیادی در این حوزه ارائه شده و محصولات ارائه شده در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه تبریز در حوزه مقابله با کرونا نیز نوآورانه است.

وی بیان کرد: علاوه بر مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز قطعا از چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند.

وی از تشکیل کمیته علمی در ستاد استانی کرونا خبر داد و گفت: به طرح‌هایی که به هر دلیلی موفق به جذب اسپانسر و منابع مالی و اسپانسر نشده‌اند، از منابع استانی کمک می‌کنیم.

وی در خاتمه گفت: در زمینه مواد مورد نیاز برای تولید ضدعفونی و تولید ماسک علاوه بر تامین نیاز استان خودمان، نیاز دیگر استان‌ها را نیز تامین می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha