• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99022013815
  • خبرنگار : 71496

واکنش مسکو به وضعیت ادلب: وضعیت التنف در جنوب سوریه دشوار است

واکنش مسکو به وضعیت ادلب: وضعیت التنف در جنوب سوریه دشوار است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو تلاش‌هایی را که آنکارا برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز شبه‌نظامیان در ادلب انجام می‌دهد، در نظر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه،  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: تلاش‌های آنکارا برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز افراطی‌ها با هدف بر هم زدن آرامش منطقه کاهش تنش در ادلب را در نظر می‌گیریم و بر این اساس حرکت می‌کنیم که امنیت پایدار در ادلب تنها با تفکیک مخالفان میانه‌رو از تروریست‌ها محقق می‌شود.

زاخارووا گفت: شرایط دشواری در جنوب سوریه و در منطقه‌ای به طول ۵۵ کیلومتر در اطراف منطقه التنف و اردوگاه الرکبان ویژه پناهجویان وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن هستند که وخامت شرایط بهداشتی و شیوع بیماری واگیردار در ادلب ادامه دارد. در واقع پس از بسته شدن مرزهای سوریه-اردن در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا، پناهجویان فرصت دستیابی به حمایت‌های پزشکی مناسب را از  دست دادند، همزمان آژانس‌های انسانی وابسته به سازمان ملل نیز به دلیل نبود تضمین‌های امنیتی، نمی‌توانند کانال‌های جایگزینی را برای ارائه کمک‌های پزشکی ایجاد کنند.

این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد: شبه‌نظامیانی که تحت حمایت آمریکا از گروه‌های مسلح غیرقانونی فعالیت می‌کنند، دست به حمله نزده و تنها کمک‌های بشردوستانه را به سرقت می‌برند و نیز مانع از ایجاد شرایط مناسب جهت فعالیت کادر پزشکی در اردوگاه الرکبان می‌شوند، همچنین آنها به پناهجویان اجازه ترک اردوگاه را نمی‌دهند و در واقع آنها را همانند گروگان‌ها بازداشت کرده‌اند.

پنجم مارس گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مسکو با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره مسایل مربوط به سازش در سوریه و در راس آنها راه‌حل‌ها برای بحران موجود در منطقه کاهش تنش ادلب گفت‌وگو کرده و در این گفت‌وگوها درباره برقراری آتش‌بسی از شامگاه پنجم مارس توافق شد، از جمله بندهای توافقنامه آتش‌بس آغاز گشت‌زنی‌های مشترک دو کشور در اتوبان ام۴ در سوریه (لاذقیه-حلب) در ۱۵ مارس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha