• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99021712093
  • خبرنگار : 71457

پیشروی دولت وفاق ملی لیبی در عملیات علیه پایگاه الوطیه

پیشروی دولت وفاق ملی لیبی در عملیات علیه پایگاه الوطیه

دولت لیبی از انجام ۲۴ حمله هوایی به پایگاه هوایی الوطیه از صبح سه شنبه تا بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد که طی آن، تجهیزات مسلح نیروهای خلیفه حفتر منهدم شدند. این در حالی است که پیشتر واحد اطلاع رسانی امور جنگی وابسته به نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اعلام کرده بود، این نیروها توانستند حمله نیروهای دولت وفاق به پایگاه الوطیه در جنوب غرب طرابلس را دفع کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که دولت لیبی ۲۴ حمله هوایی به پایگاه هوایی الوطیه واقع در غرب طرابلس از صبح سه شنبه تا بامداد امروز (چهارشنبه) داشت.

وی گفت که این حملات منجر به انهدام دو خودروی گراد و خودروی حمل مهمات و تجهیزات مسلح و محل استقرار شبه نظامیان خلیفه حفتر شد.

در همین حال، مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز رسانه‌ای عملیات آتشفشان خشم، وابسته به دولت وفاق ملی اعلام کرد: نیروهای ما پیشرفت مهمی را حاصل کرده‌اند که مقدمه‌ای برای کنترل کامل بر پایگاه الوطیه است.

وی عنوان داشت که پایگاه الوطیه در زمینه نظامی از کارافتاده است و قابل خدمات رسانی نیست و همچنان از سوی تمامی محورها، محاصره است. عملیات آزادسازی الوطیه بر اساس مراحل مشخصی که اتاق عملیات نظامی تدوین کرده است، صورت می‌گیرد.

المجعی اظهار کرد که پهپادهای اماراتی حامی خلیفه حفتر، حملاتی به نیروهای دولت وفاق داشتند که به کشته شدن تعدادی از نیروها انجامید

این در حالی است که قبلا واحد اطلاع رسانی جنگی در بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرده بود، نیروهای ارتش ملی لیبی بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی در میان نیروهای دولت وفاق برجای گذاشته و ده‌ها تن از نیروهای آنها را به اسارت گرفته‌اند.

این واحد اعلام کرد که درگیری‌های شدید و بمباران متقابل با توپخانه سنگین میان ارتش ملی لیبی و نیروهای وفاق در دو محور صلاح الدین و الهضبه در جنوب طرابلس رخ داد.

از سوی دیگر منابع گزارش دادند که در حملات نیروهای وفاق به پایگاه الوطیه فرمانده حفاظت از این پایگاه هوایی کشته شد.

یک منبع نظامی تصریح کرد که اسامه مسیک، فرمانده نیروی حفاظت از پایگاه الهضبیه در حمله نیروهای وفاق به این پایگاه کشته شد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر-ارتش ملی لیبی) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۰۱:۳۰

با توجه به همکاری روسیه مصر امارات حفتر و نیروهای مزدور سودانی ، در صورت پاکسازی ترهونه از سوی نیاز های وفاق ملی این پیروزی فوق العاده باشکوه ارزیابی خواهد شد .