• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021409735
  • خبرنگار : 71457

اعمال فشار ترکیه به گروه‌های سوری برای اعزام شورشیان به جنگ لیبی

اعمال فشار ترکیه به گروه‌های سوری برای اعزام شورشیان به جنگ لیبی

یک گزارش خبری فاش کرد که ترکیه‌ فشارهای روزافزونی را بر گروه‌های مستقرِ تحت حمایت خود در سوریه اعمال می‌کند تا آنها را برای نبرد در کنار نیروهای دولت وفاق لیبی به این کشور اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز،‌ این گزارش که توسط خبرگزاری "استپ" وابسته به شورشیان سوری منتشر شده، به این امر اشاره می‌کند که طی دوره اخیر، إعمال فشارهای ترکیه به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است؛ چرا که افراد اجیر شده سوری نمی‌پذیرند به درخواست‌های سازمان اطلاعات ترکیه که از طریق "ارتش ملی" حامی ترکیه در سوریه مطرح می‌شود، تن دهند.

پیشتر دیده‌بان حقوق بر سوریه در گزارشی اعلام کرد که ترکیه تصمیم گرفته است حمایت مالی از گروه فیلق الرحمن در سوریه را متوقف کند؛ چراکه این گروه با اعزام نیرو به لیبی برای جنگ علیه نیروهای تحت راهبری خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی مخالفت کرده است.

این خبرگزاری در گزارش خود اعلام می‌کند که تلاش‌ها برای اعمال فشار بر گروه‌های مخالف سوری با هماهنگی بسیار با سازمان اطلاعات ترکیه ادامه دارد و در این میان‌، تهدیدهایی برای انحلال هر گروهی که با اعزام نیرو به لیبی مخالفت کند و نیز قطع حقوق دریافتی آن گروه، مطرح می‌شود.

این خبرگزاری از یک منبع آگاه نقل کرد که مخالفت گروه‌های سوری برای رفتن به لیبی در شرایطی مطرح می‌شود که تعداد نیروهای کشته شده به دست ارتش ملی لیبی در محورهای مختلف در طرابلس افزایش یافته است.

این منبع تصریح کرد که ۲۸ نیروی سوری اجیر شده دردرگیری‌های شدید با "ارتش ملی لیبی" در محور محله صلاح الدین در جنوب طرابلس و محور الرمله در نزدیکی فرودگاه طرابلس و نیز در درگیری‌ها در مصراته و شهر ترهونه لیبی کشته شدند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جدیدی از نیروهای اجیر شده طی دوره اخیر به لیبی رفته‌اند، تصریح کرد که ترکیه آماده اعزام گروه‌های دیگری نیز است و تعداد نیروهای اعزام شده به لیبی تا به این لحظه به حدود ۹ هزار تن می‌رسد و این آمار به ۱۱ هزار تن نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha