• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99021308783
  • منبع : نمایندگی همدان

ایستگاه پایش کیفی هوای همدان جابه‌جا شد

ایستگاه پایش کیفی هوای همدان جابه‌جا شد

ایسنا/همدان معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ایستگاه پایش کیفی هوای شهر همدان به منظور دستیابی داده های دقیق تر و جامع تر به محوطه بیمارستان بعثت منتقل شده است.

سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جابه جایی ایستگاه پایش کیفی هوا در همدان اظهار کرد: وضعیت خاص زمستان ۹۸، پدیده وارونگی دما و تداوم آلودگی هوا در این فصل منجر به اعلام شرایط اضطراری هوا در کارگروه مقابله با آلودگی هوا و تصمیم گیری های جدید در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه در شهر همدان صرفاً یک ایستگاه پایش کیفی هوا وجود دارد و بر مبنای داده های حاصل از آن تصمیم گیری می شود، افزود: ایستگاه پایش کیفی هوای همدان در محدوده ترافیکی بود و بر مبنای داده های آن‌ نمی توانستیم تصمیم بگیریم و مدارس شهر را تعطیل کنیم چراکه ممکن بود در منطقه این ایستگاه هوا آلوده بوده و در مناطق دیگر مشکل آلودگی هوا وجود نداشته باشد بنابراین داده های ایستگاه پایش کیفی هوا به کل شهر تعمیم داده نمی شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه ایستگاه فعلی پایش آلودگی هوا در مکان مناسبی نصب نشده بود، گفت: یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان محیط زیست، هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان عوامل مختلفی را برای یافتن مکان مناسب برای ایستگاه پایش کیفی هوا بررسی کردند و بعد از انجام تحقیقات لازم این مکان مناسب شناسایی شد.

وی با بیان اینکه محوطه بیمارستان بعثت به عنوان مکان جدید ایستگاه پایش کیفی هوای شهر همدان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: داده های حاصل از ایستگاه پایش کیفی هوا مستقر در محوطه بیمارستان بعثت به علت محدوده ترافیکی، محله مسکونی و قرار گرفتن در جهت وزش باد قابل تعمیم به کل شهر است.

عربی بیان کرد: با همکاری و نظارت شرکت راهبر، شرکت آب و فاضلاب و مدیریت بحران استانداری ایستگاه پایش کیفی هوای شهر همدان به منظور دستیابی به داده های دقیق تر و جامع تر با سلامت به محل جدید در محوطه بیمارستان بعثت منتقل شده است و طی چند روز آینده این ایستگاه به منظور نصب دقیق آنالایزرها و ... به مدت یک هفته خاموش خواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان گفت: در کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان مصوب شد تا برای خرید و نصب ایستگاه جدید پایش کیفی هوا اعتبار تأمین شود که این اعتبار در سال ۹۹ به تصویب رسیده است و شهرداری همدان باید هر چه سریع تر برای خرید و نصب دومین ایستگاه پایش هوای همدان اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha