• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99021108041
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

طی سال جاری صورت گرفت؛

اختصاص ۱۶ هکتار از اراضی آذربایجان غربی به خزانه نشای چغندرقند

اختصاص ۱۶ هکتار از اراضی آذربایجان غربی به خزانه نشای چغندرقند

ایسنا/آذربایجان غربی جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت و اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی و معاونین و مدیران ستادی سازمان از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی  در استان و خزانه کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه بازدید کردند.

رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۱۰ اردیبهشت در جریان این بازدید گفت: درمجموع سالانه ۱۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می رود که بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود.

وی افزود:  در این سایت انواع نشاهای سبزی و صیفی شامل پیاز، گوجه فرنگی، خیار، خربزه ، فلفل ، کدو و ذرت به صورت نشایی کشت می شوند، آبیاری نشاهای مذکور بصورت مکانیزه و توسط بوم آبیاری انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین درادامه این سفر یک روزه مسئولان جهاد کشاورزی به استان در حاشیه بازدید از خزانه ۴ هکتاری کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه نیزبا ارائه گزارشی اظهار کرد: در سال زراعی جاری  ۱۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان درشهرستان های بوکان ، نقده، میاندوآب و ارومیه به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا؛ جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندرقند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است و ۱۰۰۰هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

وی افزود: کشت چغندرقند در مزارع  از ۲۷ اسفندماه ۹۸ در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است، گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha