• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99020906379
  • خبرنگار : 71496

استقبال هیات سازمان ملل از طرح پیشنهادی رئیس پارلمان لیبی

استقبال هیات سازمان ملل از طرح پیشنهادی رئیس پارلمان لیبی

رئیس هیات سازمان ملل در لیبی از طرح سیاسی عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت مصراوی، هیات سازمان ملل در لیبی با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد، استفانی ویلیامز، رئیس این هیات در چارچوب تلاش‌های مستمر خود برای متوقف کردن جنگ و ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای بحران لیبی از طریق رایزنی با گروه‌های لیبیایی، به نمایندگی از دبیرکل سازمان ملل با عقیله صالح تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی رایزنی کرد.

طبق این بیانیه، در این تماس تلفنی درباره طرحی که صالح به تازگی ارائه کرده گفتگو شد و ویلیامز آن را نشانه مثبتی دانست و تاکید کرد که از هز طرحی که در آن طرفی مستثنی نشود و هدف از آن پایان دادن به درگیری‌ها و اختلافات و ازسرگیری گفتگوی سیاسی در چارچوب نتایج کنفرانس برلین باشد، استقبال می‌کند.
این هیات در ادامه افزود: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت گوش فرادادن به درخواست‌های مستمر لیبیایی‌های برای برقراری آتش‌بسی انسانی همزمان با این ماه مبارک و بازگشت به روند سیاسی در اسرع وقت برای اتمام قطعی وضعیت جنگی همسو با منافع عمومی لیبیایی‌ها تاکید کرد.

صالح پنج‌شنبه گذشته طرح سیاسی هشت بندی را ارائه کرد که اساس آن بازسازی ساختار قوه مجریه موجود، برخاسته از توافقنامه سیاسی صخیرات و انتخاب مجدد اعضای آن با سه اقلیم تاریخی برقه، طرابلس و فزان و نیز تدوین دوباره قانون اساسی لیبی همزمان با ادامه فعالیت پارلمان تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی جدید بود.

ساعاتی پس از اظهارات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی مبنی بر اعلام یک جانبه خود به عنوان حاکم لیبی و لغو توافقنامه صخیرات، بیانیه هیات سازمان ملل در لیبی در صفحه رسمی آن در فیسبوک منتشر شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha