• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99020805782
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت ایسنا

توضیحی درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷ / انتقاد روسیه از موضع آمریکا درقبال پرتاب ماهواره "نور"/ طرح پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ادعای عضویت آمریکا در برجام/ ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

گزارشی از دیوان محاسبات حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه ۹۷ واصل نشده است

به گزارش ایسنا، توضیحات آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷  در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

رییس قوه قضاییه در بخشی از این جلسه تاکید کرد: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.

انتقاد روسیه از موضع آمریکا درقبال پرتاب ماهواره "نور"

توییت نماینده روسیه در وین درباره ادعاهای آمریکا راجع به پرتاب ماهواره نور از سوی ایران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

میخائیل اولیانوفموضع آمریکا در این رابطه را استاندارد دوگانه و ریاکاری خواند و گفت: آمریکا ادعا می‌کند که پرتاب اخیر ماهواره نظامی توسط ایران، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود. این تعبیری اشتباه است.

نظرات دیگر در این رابطه را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

پرتاب ماهواره نور⁩ نقض قطعنامه ۲۲۳۱⁩ نیست

پرتاب ماهواره نور جزو حقوق ایران است

***

طرح پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ادعای عضویت آمریکا در برجام

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال یک استدلال حقوقی است تا نشان دهد که کشورش همچنان عضوی از توافق هسته‌ای است و از این طریق برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعمال فشار کند.

این خبر هم از پربازدید های امروز بود.

پمپئو جهان را نا امن‌تر کرده است

همچنین وزارت امورخارجه کشورمان در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که مایک پمپئو در دوران وزارت خود هیچ دستاوردی در دیپلماسی نداشته و در این مدت، حتی جهان به جایی ناامن تر تبدیل شده، آمریکا بیش از پیش مورد تنفر واقع شده، بیشتر تحقیر شده، هیچ صلحی به دست نیامده و هیچ ثباتی به هیچ جای دنیا بازنگشته است.

۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند

خبر  پربازدید بعدی گزارش دادستان تهران از نحوه رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی بر مبنای گزارش دیوان محاسبات بود.

علی القاصی‌مهر در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: درباره تخلفات ارزی علاوه بر دریافت کنندگان متخلف ارزی حدود ۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانکهای عامل تحت تعقیب قرار گرفته اند.

پرستاران آمریکایی از کیسه زباله به جای گان استفاده می‌کنند/شرایط داخل آمریکا اسفناک است

اظهارات یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره شرایط نابسامان مدیریت کرونا در ایالات متحده آمریکا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ابوالفضل ابوترابی در این باره گفت: در داخل آمریکا در وضعیتی اسفناک کشته شدگان روی هم انبار شده اند وامکانات وجود ندارد و پرستاران آمریکایی از کیسه زباله به جای گان استفاده می‌کنند.

وضعیت عادی در زمینه کرونا در کشور نداریم/ هر اقدامی علیه امنیت ملی کشور را پاسخ می‌دهیم

همچنین سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه یکی از تصمیمات ستاد ملی کرونا تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: اینکه گفته می‌شود دولت به دنبال عادی سازی شرایط است اصلأ چنین نیست و ما وضعیت عادی در زمینه کرونا نداریم.

علی ربیعی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به دستور ترامپ برای هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس چیست، اظهار کرد: ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ. ما هر اقدامی که علیه امنیت ملی ما صورت بگیرد را پاسخ خواهیم داد اما هیچگاه به دنبال پیش‌دستی در این زمینه و ایجاد تقابل نیستیم.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

فضای وحدت و همدلی تا ریشه‌کنی کامل کرونا ادامه یابد

دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند

کتاب «اقتصاد کرونا» منتشر شد

مردم با اهدای خون به کرونا مبتلا نمی‌شوند

بحران کرونا کارآمدی دولت‌ها را در بوته آزمایش قرار داده است

استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای حمایت اقتصادی از خانواده‌ها با شیوع کرونا

***

آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

خبر تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران توسط آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

در این رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد، واشنگتن معافیت عراق برای خرید برق از ایران را برای یک بازه زمانی ۳۰ روزه تمدید کرده است و به محض آن که «دولتی معتبر» در عراق تشکیل شود، واشنگتن امکان تمدید مجدد این معافیت را بررسی خواهد کرد.

ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار

گزارش ایسنا با عنوان " ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار " درباره زندگی نامه محمد باقر قالیباف هم از پربازدیدترین های امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: روزی که یونیفورم سبز نیروی انتظامی را با کت‌وشلوار سیاست عوض کرد و خلبان بودنش را به رخ رقبا کشاند، مشخص بود که تخریب‌چی سابق طرقبه‌ی خیال‌های بزرگی در سر دارد. محمدباقر قالیباف با عبور از پیچ و خم‌های نظامی‌گری و سیاست‌ورزی، حالا راه قانونگذاری را در پیش گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha