• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020603742
  • خبرنگار : 71588

هشدار وزرای خارجه اردن و فلسطین درباره الحاق اراضی کرانه باختری

هشدار وزرای خارجه اردن و فلسطین درباره الحاق اراضی کرانه باختری
وزیر خارجه اردن

وزرای خارجه اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند و اعلام کردند که این اقدام راهکار "دو کشوری" و نیز تمامی فرصت‌ها برای برقراری صلح را از بین خواهد برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود بر لزوم تحرک جامعه جهانی برای ممانعت از اقدام اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین تاکید کردند.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند و اعلام کردند که این اقدام راهکار "دو کشوری" و نیز تمامی فرصت‌ها برای برقراری صلح را از بین خواهد برد.

وزرای خارجه اردن و فلسطین همچنین تاکید کردند: اقدام اسرائیل در خصوص الحاق اراضی اشغالی فلسطین، نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و جامعه جهانی باید به منظور حمایت از مبانی و قوانین بین‌المللی مانع اینگونه اقدامات اسرائیلی و نیز تشدید درگیری‌ها شود.

ایمن الصفدی و ریاض المالکی خواستار همکاری و تلاش جامعه جهانی به خاطر آغاز مذاکرات جدی، کارآمد و مستقیم برای تحقق صلح عادلانه براساس مبانی قابل قبول شدند.

پیشتر، نیکولای ملادینف، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح، نسبت به خطر اقدام دولت اسرائیل در الحاق رسمی اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین هشدار داد.

ملادینف تصریح کرد: هر اقدام این چنینی نقض خطیر قوانین بین‌المللی خواهد بود،ضربه‌ای ویرانگر را به راهکار تشکیل دو کشور وارد می‌کند، راه را در قبال بازگشت به میز مذاکرات می‌بندد و تلاش‌ها برای پیشبرد صلح منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha