حسین حسنلو در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و بهمنظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی آینده در همه دورهها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانشآموزان با نیازهای ویژه، انجام میشود.
این مسئول ادامه داد: امسال خرید کتب درسی فقط از طریق سامانه انجام میشود، به طوری که ثبتنام و خرید کتاب درسی دانشآموزان از ۲۴ فروردین آغاز شده و طبق جدول زمانبندی هر گروه از دانشآموزان باید طبق جدول زمانبندی ثبت سفارش را انجام دهند که تا ۲۳ خردادماه امکان خرید کتب درسی وجود دارد.
وی افزود: دانشآموزان باید در سامانه به آدرس www.textbook.ir و www.textbook.org کتب درسی خود را سفارش دهند و پرداخت هزینه کتب درسی در این سامانه به صورت آنلاین است.
حسنلو تصریح کرد: تهیه کتاب در سال گذشته از طرف مدارس برای برخی از رشتهها و مقاطع تحصیلی انجام میشد، ولی امسال همه دانشآموزان باید کتب درسی خود را از طریق سامانه خریداری کنند. همچنین نوآموزان پیشدبستانی تکمیلی و دانشآموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی و پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه، از ۲۴ فروردینماه تا ۲۳ خرداد ماه میتوانند نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند.
معاون پشتیبانی ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: تعداد کلی دانشآموزان در سال تحصیلی جدید بعد از تکمیل پروسه ثبتنام مشخص میشود که ثبتنام مدارس پس از پایان امتحانات انجام خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات