• پنجشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99012816427
  • خبرنگار : 50147

معمای قبوض آب با مبالغ بالا در استان بوشهر /محاسبه علی‌الحساب آب مصرفی

معمای قبوض آب با مبالغ بالا در استان بوشهر /محاسبه علی‌الحساب آب مصرفی

ایسنا/بوشهر در مدت اخیر صورتحساب های آب با مبالغ بالا تبدیل به دغدغه‌ای برای مردم شده است، شهروندان می گویند که قبض آب دریافتی در یک ماه اخیر بیشتر از مبلغ صورتحساب های دی و یا بهمن ماه بوده و گاه از ۳۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و این علامت سوالی است برای مردم که این افزایش از کجا آب می‌خورد.

گفته می شود حتی افرادی که در منزل نبوده و به تبع مصرفی نیز نداشته اند قبض های تا ۵۰ هزار تومانی دریافت کرده بودند در حالی که تا پیش از نوروز ۹۹ این مبلغ بین ۵ تا ۸ هزار تومان بوده است!

اما معمای این قبوض آب با مبالغ بالا چیست؟ عبدالحمید حمزه پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این باره می گوید: به علت وضعیت پیش آمده ناشی از کرونا و در راستای طرح فاصله گذاری تلاش کردیم تا دیگر مامور به درب منازل شهروندان مراجعه نکند، لذا برای انباشت نشدن بدهی های مردم قبوضی به شکل علی الحساب بدون افزایش تعرفه و معادل مشابه مصرف دوره مشابه سال قبل صادر و به صورت پیامکی برای مشترکان ارسال شده به این معنی که هیچ بدهی بابت این قبوض برای مشترک لحاظ نمی شود بلکه به صورت علی الحساب محاسبه شده است.

وی ادامه می دهد: در این بین مشترکینی هم بودند که به علت بدهی قبلی و یا عدم امکان قرائت در دوره یا دوره های قبل مصرف حداقلی ٢٠ مترمکعب منظور گردیده و اطلاع رسانی لازم هم شده که این قبوض علی الحساب بوده و پس از فراهم شدن شرایط قرائت کنتور در صورت پرداخت و مغایرت با مصرف واقعی که از طریق قرائت کنتور صورت خواهد گرفت قبض مربوطه اصلاح خواهد شد و قبض های علی الحساب به عنوان بدهی مشترک منظور نمی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره بعدی که شرایط بهبود یافته و ویروس کرونا مهار شده باشد مامور برای بررسی کنتور به درب منزل شهروندان مراجعه می کند، عدد واقعی قبض قرائت شده و در آن زمان هزینه واقعی آب مصرفی به دست آمده و لحاظ می شود. اگر مبلغ محاسبه شده در قبوض پرداخت نشده که تسویه و یا برگشت داده می شود و اگر پرداخت شده باشد به شکل بستانکاری محاسبه می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه صدور قبوض چند برابری واقعیت ندارد، گفت: اگر چنین موضوعی رخ داد، مشترکان می توانند عبارت  رقم کنتور*شماره پرونده*2 را به شماره ۳۰۰۰۷۷۱۵۲۲ پیامک نمایند تا قبض با میزان واقعی آب مصرفی برای آنان ارسال شود.

حمزه پور عنوان کرد: این شرکت به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی است و مطمئنا در این شرایط و به رغم مشکلات شدید مالی هرگز قبض غیر واقعی صادر نمی کند و بابت دریافت مطالبات قانونی خود نیز -بنا به تاکید وزیر محترم نیرو و دولت- اقدام به قطع انشعاب یا حتی صدور اخطار نخواهد کرد و با تلاش شبانه روزی جهت تامین پایدار آب در سطح روستاها و شهرها و رونق فعالیت های آبرسانی در کنار مردم شریف خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha