• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99012413332
  • خبرنگار : 50044

بهره برداری از بزرگ‌ترین مرکز ICU دولتی شمال کشور در رشت

بهره برداری از بزرگ‌ترین مرکز ICU دولتی شمال کشور در رشت

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بزرگ‌ترین مرکز ICU دولتی شمال کشور با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان با ۳۰ تخت در بیمارستان رازی رشت به بهره‌برداری رسید.

دکتر ارسلان سالاری در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز ICU دولتی شمال کشور در بیمارستاران رازی رشت اظهار کرد: بزرگ‌ترین مرکز ICU دولتی شمال کشور با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان با ۳۰ تخت در بیمارستان رازی رشت به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: تخت های ICU مجهز به تخت الکتریکی، ونتیلاتور، پمپ سرنگ، پایه سرم، مانیتورینگ، ترالی اورژانس، الکتروشوک، ساکشن و الکتروکاردیوگراف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: مرکز مجهز و پیشرفته ICU رازی رشت مجموعا ۹۰۰ مترمربع مساحت دارد و برای احداث و راه اندازی آن بالغ بر هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و خیرین سلامت هزینه شده است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت در گذشته علیرغم اینکه سانتر عفونی و مسمومیت گیلان بود افزود: تنها هشت تخت ICU داشت. اما با راه‌اندازی تخت های کنونی، شاخص تخت های ICU در این مرکز درمانی دولتی گیلان به ۳۸ تخت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این استان تنها ۹۰ تخت ICU داشت که کفاف بیماران نیازمند این خدمت را نمی‌داد. اما با افزایش آن به ۱۲۰ تخت، علاوه بر گیلان، می‌توان بخشی از نیاز غرب مازندران و اردبیل  را نیز پوشش داد.

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید ۱۹ و نیاز مبرم و حیاتی بیماران به دستگاه های کمک تنفسی، کمبود تخت های ICU در گیلان از جمله مرکز گیلان به یکی از چالش های حوزه درمان تبدیل شده بود.

سالاری خاطرنشان کرد: امروزه می توان بیمارستان رازی رشت را با تعداد تخت های ICU کنونی، بزرگ‌ترین مرکز ICU شمال کشور نام برد که در پس از بحران کرونا می تواند سایر بیمارستان‌ها را نیز پشتیبانی کند.

به گزارش ایسنا؛ در حال حاضر ۲۳۰ تخت ICU در گیلان وجود دارد که ۱۲۰ تخت آن دولتی و ۱۱۰ تخت دیگر توسط بیمارستان های خصوصی، سازمان تامین اجتماعی و ارتش به مردم خدمات درمانی ارایه می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha