• یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99011004860
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل زندانهای استان:

آرامش و سلامتی کامل در زندانهای آذربایجان غربی برقرار است

آرامش و سلامتی کامل در زندانهای آذربایجان غربی برقرار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر از مددجویان زندانهای استان، به مرخصی نوروزی اعزام شدند.

حمزه بروجنی در گفت و گو با ایسنا گفت: خوشبختانه با تلاش و کوشش مسئولین زندانهای استان مقرر شد ۴۰۷۱ نفر از مددجویان زندانها توانستند ایام عید نوروز را در کانون گرم خانواده هایشان سپری کنندکه تعداد۱۸۴نفر از این افراد نیز از مزیت مرخصی پایان حبس استفاده کرده و دیگر به زندان باز نگشتند.

وی همچنین در پی خبر درج شده در خصوص ناآرامی در یکی از زندان های استان گفت: خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده سلامت و آرامش در تمامی زندانهای استان برقرار و موضوع پیش آمده در یکی از زندان های استان با درایت و هوشیاری کامل عوامل مجموعه زندان بلافاصله خنثی شده است.

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی با تاکید بر تاثیر اعطای مرخصی به زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنان بیان کرد: از آنجا که اعطای مرخصی به زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنان تأثیر مثبت داشته و این امر به لحاظ برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و خانوادة آنان موجب ایجاد آرامش روحی و روانی برای آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایشان می‌شود ،لذا زندانهای آذربایجان غربی نیز به مناسبت های مختلف و بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمانی زندانیان واجد الشرایط را به مرخصی اعزام نموده تا به این ترتیب موجبات تسریع در روند اصلاح و تربیت آنان فراهم شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اعطای مرخصی به مددجویان تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندانها دارد که با توجه به این امر تلاش و جدیت بر این است که افرادی که در این زمینه از اولویت برخوردار بوده و مستحق دریافت مرخصی هستند، به ویژه در ایام عید نوروز به مرخصی اعزام شوند.

مدیر کل زندان های آذربایجان غربی حضور سرپرست خانواده را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: یکی از سیاست های قوه قضائیه و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری حبس زدایی و کاهش استفاده از مجازات حبس می باشد تا به این ترتیب با استفاده از مجازات های جایگزین بتوان ضمن تحکیم بنیان خانواده بتوان شاهد مجازات هدفمند باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha