• سه‌شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99010501916

معاون شهردار زاهدان: رشد قابل توجهی در سرانه فضای سبز شهر خواهیم داشت

معاون شهردار زاهدان: رشد قابل توجهی در سرانه فضای سبز شهر خواهیم داشت

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز درصورت اتصال تصفیه‌خانه فاضلاب شهری به شبکه آبیاری فضای سبز در سال جاری، رشد قابل توجهی را در سرانه فضای سبز شهر زاهدان خواهیم داشت.

محمد امیر براهویی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: امسال در راستای استفاده بهینه و صرفه‌جویی از منابع آبی موجود موفق به ایجاد ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه آبیاری فضای سبز در شهر زاهدان شدیم، که این میزان برابر با ۵۰ درصد کل شبکه ایجاد شده در سالیان گذشته می‌باشد. 

وی هدف از توسعه فضای سبز را زیباسازی شهری، توسعه و ارتقای شاخص‌های فضای سبز، کیفیت زندگی شهری و ایجاد رضایت‌مندی شهروندان دانست.

وی در ادامه افزود: شهرداری آمادگی لازم برای توسعه فضای سبز و گل‌کاری در سطح معابر، میادین و پارک‌ها سطح شهر را دارد، بر همین اساس درشهرداری‌های مناطق پنجگانه و سازمان سیما، منظر و فضای سبز نسبت به سال‌های گذشته میزان درخت‌کاری و گل‌کاری‌ها به‌صورت چشمگیری افزایش یافت که نمود آن درسطح بلوارها و میادین و پارک‌ها مشهود هست.

براهویی تصریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی فضای سبز در حوزه معاونت خدمات شهر شهرداری زاهدان، استفاده از تخصص مشاورین و متخصصین در حوزه فضای سبز، تقویت توان نظارتی حوزه فضای سبز، نگاه ویژه شورای اسلامی شهر و شهردار به توسعه فضای سبز، توجه به‌گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم آب و هوایی شهر زاهدان، استفاده از نهال‌های بزرگ و تنومند با ماندگاری بالا در شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در راستای توسعه فضای سبز به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار شهری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha