• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98122015015
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فعالیت کمپین ۸ هزار نفری "کمک" برای شکست کرونا

فعالیت کمپین ۸ هزار نفری "کمک" برای شکست کرونا

ایسنا/آذربایجان شرقی در پی شیوع ویروس کرونا، جمعی از فعالان تبریز با راه اندازی کمپین " کمک" در راستای مبارزه با این بیماری کمر همت بسته اند؛ اکنون گستره این کمپین در شمالغرب کشور بوده و بیش از ۸ هزار عضو دارد.

کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شده و خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویروس هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ۱۰۳ کشور به ثبت رسیده است؛ بیماری «کووید ۱۹» که علائم آن پس از ابتلای افراد به ویروس جدید کرونا ظهور می‌کند تاکنون جان بیش از ۳۵۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است.

این ویروس از قطعی بودن جواب تست کرونای دو نفر در قم از تاریخ ۳۰ بهمن در ایران آغاز شده و اکنون نیز اکثر استان های کشور را درگیر خود کرده است؛ در چنین شرایطی است که باید مردم با اتحاد و همبستگی در کنار دولت و مسئولین به یاری کادر پزشکی و درمانی بیایند تا از این پیچ بزرگ عبور کنیم.

به دنبال شیوع کرونا ویروس، اقشار مختلف جامعه در قالب گروه‌ها و کمپین‌ها در استان های کشور به میان مبارزه آمده‌اند تا حافظ سلامتی مردم باشند؛ در آذربایجان شرقی نیز، گروهی از فعالان تبریزی مثل دیگر روز های سخت، اینبار در عرصه مبارزه با کرونا،  به صورت کمپین حضور یافته‌اند.


 حسن پورعظیم مسئول کمپین " کمک " در گفت و گو با ایسنا، در خصوص این کمپین، اظهار کرد: از حدود ۱۸ روز قبل که اخبار شیوع ویروس کرونا در قم اعلام شد، با پیشنهاد برخی دوستان این ضرورت را حس کردیم که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی افزود: به دلیل اینکه پیش بینی می شد آذربایجان شرقی نیز مانند سایر استان ها، با این ویروس درگیر شود و از طرفی مشخص بود که مهار کرونا ویروس فقط با تلاش دولت انجام شدنی نیست و نیازمند یاری تمامی دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه است، بر این اساس در قدم اول با دکتر نیکو خصلت عضو شورای شهر و سپس دکتر رحیمی، از پزشکان تبریز هماهنگ شده و این کمپین را شروع کردیم.

 پورعظیم خاطرنشان کرد: اعضای این کمپین ابتدا با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سپس با استاندار آذربایجان شرقی جلسه هماهنگی برگزار کرده و آمادگی خود را تا رفع کامل این بحران اعلام کردند.

وی با اشاره به اقدامات کمپین مردمی " کمک " افزود: بعد از هماهنگی های لازم، برای اینکه تعداد کثیری از همشهری ها و هم استانی های محترم از اهداف این کمپین با خبر شوند اقدام به تشکیل یک گروه در فضای مجازی کردیم.

وی ادامه داد: گروه این کمپین، اعضایی بالغ بر ۸ هزار نفر به صورت واقعی داشته و تدریجا موارد آموزشی را برای تمام اعضای این گروه تشریح می کنیم.

این فعال سیاسی اجتماعی، تاکید کرد: در این کمپین، امورات مختلفی برنامه ریزی شده که از جمله آنها می توان به ارتباط چهار پزشک متخصص در فضای مجازی و تشریح اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست می کنیم در خانه های خود بمانند، افزود: نباید در این شرایط حساس مراکز مهم از جمله بازار به حالت پر تردد باشد، چرا که این ویروس به هیچ عنوان شوخی بردار نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی نقاط شهر علی رغم توصیه های مکرر مسئولین، باز هم شلوغ است و این ازدحام به معنای تسهیل شرایط برای انتقال ویروس کرونا بین مردم است.

 پورعظیم با اشاره به آمار صعودی ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: اگر به آمار های رسمی نگاهی بیاندازیم، شاهد افزایش روزانه تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم که نشانگر وضعیت قرمز و بحرانی در کشور است و باید این موضوع را بیش از پیش جدی بگیریم.

وی افزود: خوشبختانه اکثریت مردم، موارد بهداشتی را از طریق رسانه های منطقه ای و ملی مشاهده کرده و به اصول بهداشتی آگاهی دارند اما سخن این کمپین با عده قلیلی است که عملکرد اکثریت را خنثی کرده و با ترددها و سفرهای ناهنگام شرایط را به شوخی می گیرند.

وی در خصوص نام این کمپین نیز، یاد آور شد: نام این کمپین " کمک " انتخاب کرده ایم چرا که " کمک " مخفف کمپین مردمی کرونا است و چون بازه اقدامات ما گسترده خواهد بود، شعاری برای این کمپین انتخاب نکرده ایم.

مسئول کمپین " کمک " با بیان اینکه این کمپین کارگروه های مختلفی را تشکیل داده است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و حضور این قشر جوان در خانه، طبیعتا اوغات فراغت زیادی در دسترس است، بر این اساس ما کارگروه کتابخانه را راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم به نوعی این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و بخشی از این اوقات فراغت را پر کنیم.

وی افزود: کارگروه ورزشی، کارگروه هنری، کارگروه بهداشتی و درمانی و کارگروه فرهنگی و آموزشی که بخشی از آن نیز آموزش فضای مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان است.

وی با اشاره به کارگروه کمک های مردمی، یادآور شد: در این کارگروه سعی خواهد شد افرادی با رعایت کامل اصول بهداشتی، مایحتاج بهداشتی مورد نیاز برخی محلات که شاید با کمبود مواجه هستند، را تهیه و در محلات دارای کمبود توزیع کند.

 پورعظیم با بیان اینکه گستره این کمپین شمالغرب کشور بوده و به صورت اختصاصی برای آذربایجان شرقی است، تاکید کرد: در این شرایط بحرانی، ابتدا باید آرامش خود را حفظ کرده و موضوع را جدی بگیریم؛ امروزه نه تنها کشور ما بلکه تعداد کثیری از کشور ها با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: ویروس کرونا تبعات بسیار اقتصادی دارد چرا که بسیاری از محل های کسب درآمد بسته شده یا با رکود مواجه هستند و باید مردم به موضوعات واقف باشند؛ از دولت خواستاریم با در نظر گرفتن قشر تهیدست جامعه، تمهیدات حمایتی لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده از طرف اعضای کمپین از کادر پزشکی و درمانی کل کشور که در این روزها و در شرایط سختی از جامعه زحمات بسیاری می کشند تشکر و قدردانی می کنم؛ متاسفانه تعدادی از پزشکان و همچنین پرستاران ما در این راه جان خود را فدای ملت کردند و عزم ما را برای حرکت در جهت مهار این ویروس استوارتر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha