• یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98121813665
  • خبرنگار : 71623

چگونه آسیب کرونا را برای تولیدکنندگان پوشاک جبران کنیم؟

لزوم تشکیل ستاد پساکرونا

لزوم تشکیل ستاد پساکرونا

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از افت ۹۰ درصدی فروش پوشاک بعد از شیوع ویروس کرونا نسبت به بهمن ماه امسال خبر داد و پیشنهاد کرد که دولت پایان سال مالی را به جای اسفند، اردیبهشت در نظر بگیرد و برای پرداخت حقوق کارکنان کمک‌هزینه کوتاه‌مدت پرداخت کند.

مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازار اسفند فقط بازار یک ماه نیست و کسبه و تولیدکنندگان سعی می‌کنند مشکلات خود را در این ماه برطرف کنند، اظهار کرد: با توجه به اتفاقات ماههای آبان و دی از جمله افزایش قیمت بنزین و شهادت سردار سلیمانی، بازار این دو ماه تحت تاثیر قرار گرفت و امید کسبه به اسفند ماه بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار چالش شده است.

وی پرداخت حقوق پرسنل و چک‌ها را مهم‌ترین مشکل واحدهای صنفی و تولیدی پوشاک دانست و گفت: بنابراین به نظر می‌رسد بعد از فروکش کردن این بیماری، بحران ناشی از آن حداقل به دو تا سه میلیون شغل ضربه وارد کند.

این مقام صنفی در ادامه پیشنهاد کرد که دولت سال مالی را به جای اسفند در اردیبهشت ببندد تا پرداختی‌ها در همان ماه انجام شود و تعطیلات عید فطر نیز امسال جایگزین نوروز شود تا مراسم‌های سنتی به شکل دیگری اجرا شود.

وی همچنین تعویق پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی تا اردیبهشت ماه را پیشنهاد دیگری برای کمک به واحدهای تولیدی دانست و گفت: همچنین دولت می‌تواند متناسب با لیست بیمه افراد، کمک هزینه کوتاه مدت برای پرداخت حقوق کارکنان به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

لزوم تشکیل ستاد پساکرونا

افتخاری همچنین با بیان اینکه قوه قضاییه می‌تواند فرصت‌های یک تا سه ماهه برای پرداخت چک‌ها در نظر بگیرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بحران پسا کرونا شدیدتر باشد؛ چراکه ممکن است با یک جمعیت ورشکسته و بیکار مواجه شویم؛ بنابراین لازم است ستادی برای مقابله با این بحران تشکیل شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران همچنین درباره تغییرات قیمت‌ها در آستانه نوروز، اظهار کرد: با توجه به کمبود تقاضا، قیمت پوشاک افزایش نداشته است؛ حتی برخی واحدها برای اینکه فقط فروش داشته باشند قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند که این کار درستی نیست.

به گفته وی، فروش واحدهای پوشاک نسبت به بهمن ماه امسال ۹۰ درصد افت داشته و باید به این نکته هم توجه شود که بعد از توقف شیوع ویروس کرونا، پوشاک در اولویت نیازهای مردم نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۸ ۰۹:۱۹

به جهنم که 90 درصد افت داشته. اون موقعی که یه مشت آشغالو به قیمت چند برابر به مردم مینداختن میخواستن یه یادی هم از این روزا بکنن.