• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98121410986
  • خبرنگار : 71457

یک گزارش اسرائیلی: خروج سودان از فهرست سیاه در گرو عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

یک گزارش اسرائیلی: خروج سودان از فهرست سیاه در گرو عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

یک گزارش اسرائیلی فاش کرد که آمریکا برای خارطوم این شرط را گذاشته است که سودان روابط خود با تل آویو را به صورت کامل عادی‌سازی کرده و مبلغ پنج میلیارد دلار بپردازد تا پس از آن، آمریکا درخواستی مبنی بر برداشتن نام سودان از فهرست تروریسم را بررسی کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الراکوبه سودان نوشت: علی رغم اینکه بسیاری از سودانی‌ها معتقدند که دیدار محرمانه میان عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای برداشتن نام خارطوم از فهرست کشورهای حامی تروریسم کافی بوده است، اما حقیقت چیز دیگری است.

این روزنامه در این راستا به گزارش روزنامه هاآرتص اسرائیل اشاره کرد که نوشته بود، برداشتن نام سودان از فهرست تروریسم در گرو کامل کردن گام‌های عادی‌سازی با اسرائیل است.

این روزنامه اسرائیلی نوشته بود که برداشتن تحریم‌های اقتصادی و تجاری آمریکا علیه سودان در اکتبر ۲۰۱۷ بنا به درخواست تل آویو انجام شد.

هاآرتص تاکید کرد که منافع آمریکا و ابرقدرت‌های دارای رابطه با تل آویو باعث می‌شود که عادی‌سازی دروازه‌ای برای برداشتن نام سودان از فهرست تروریسم شود.

این روزنامه همچنین نوشت که موضع اخیر سودان علیه ایران باعث شد که اسرائیل از واشنگتن حمایت کرده و این امر به برداشتن بیشتر تحریم‌ها از سودان در سال ۲۰۱۷ منجر شد.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد که اسرائیل برای سودان یک شاهرگ حیاتی را فراهم می‌کند که به نهادهای انتقالی در سودان امکان تحقق ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی را می‌دهد. نشست میان البرهان و نتانیاهو مهم‌ترین طرح را برای برداشتن سودان از فهرست تروریسم و تسهیل دست‌یابی به کمک‌های مالی کشورهای اهدا کننده ایجاد کرد که مسئولان سودان بر این طرح برای موفقیت آمیز بودن دوره انتقالی و نجات اقتصاد نابسامان کشورشان حساب باز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha