محمود فخری در گفتوگو با ایسنا، با تصریح بر اینکه پول مسافر در جیب آژانسها نیست، خاطرنشان کرد: از محل فروش بلیت، سود اندکی وارد دفاتر خدمات گردشگری و خدمات مسافرتی میشود،
وی با اشاره به بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر عدم دریافت وجه بابت لغو سفرهای هوایی و ریلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه اولین لطمهای که به کشورها به دلیل بروز حوادث و بیماریهایی چون کرونا وارد میشود، صنعت گردشگری است.
او ادامه داد: شهروندان ایرانی به دلیل شیوع این ویروس به وحشت افتاده و سفرهای نوروزی و پیش از آن را لغو کردهاند و امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ما تنها در آژانسهای خود نشسته و پاسخگوی مسافران شدهاند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس خاطرنشان کرد: بخشی از پول مسافر در اختیار هتل، بخشی شرکتهای هواپیمایی و بخشی هم در مسیر ارائه خدمات به آنها مانند ترانسفر قرار دارد.
فخری با بیان اینکه مسافران برای دریافت وجه پرداختی خود صبر و تحمل ندارند، گفت: تدابیری در ایرلاینها برای برگشت و پرداخت لحظهای پول به مسافر وجود ندارد و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و شرکتهای هواپیمایی و هتلها ماندهاند.
او خاطرنشان کرد: تکلیف مان را نمیدانیم و معلوم نیست چه راهکاری قرار است در دستور کار به ویژه برای مسافرانی که تور خارجی داشتهاند، قرار گیرد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه آیا احرای این بخشنامه تنها متوجه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است؟ گفت: اگر حکم حکومتی است که باید در شرکتهای خدمات مسافرتی ریلی هم اجرا شود و اگر هم قرار است نظر قطار و ایرلاینها ارجح باشد، تنها آژانسها هستند که لطمه میبینند.
فخری با بیان اینکه دفاتر خدمات گردشگری حقوق پرسنل را از کجا بیاورند؟ پیشنهاد کرد: یک ستاد بحران تشکیل و بحران را از سر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رفع کند.
انتهای پیام
نظرات