مجید یزدان پناه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز(27 بهمن) برگزارشد، بااشاره به بازماندگی از تحصیل 2757 کودک بین شش تا یازده سال در کرمانشاه، اظهارکرد: براساس بررسیهایی که انجام دادهایم توانستیم 1557 نفر از این کودکان را شناسایی وعلت کناره گیری آنها از تحصیل را مشخص کنیم.
وی از بازگشت به تحصیل 155 نفر از این کودکان خبرداد و تصریح کرد: 92 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را هم کودکانی تشکیل میدهند که والدین آنها اجازه ادامه تحصیل را به آنها نمیدهند، برای همین مکاتباتی را با دادستان استان داشتهایم تا برای حل این مشکل ورود کند.
این مسئول در ادامه گفت: 1200 نفر از 2757 کودک بازمانده از تحصیل کرمانشاه هم شناسایی نشده بودند که برای شناسایی آنها نیز طی چندماه اخیر تلاشهایی را با همکاری ثبت احوال استان آغاز کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق اعلام ثبت احوال استان 76 نفر از این تعداد کودکانی هستند که فوت شدهاند.
وی اعلام کرد: بنظر میرسد مابقی کودکانی که هنوز شناسایی نشدهاند، به همراه والدین خود از استان کرمانشاه مهاجرت کرده باشند که در این زمینه درحال بررسی هستیم.
یزدان پناه در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به برپایی 282 کلاس درس با کمتر از هفت نفر دانش آموز در استان، عنوان کرد: یازده مورد از این کلاسها، تنها با حضور دو دانش آموز برگزار میشود.
وی افزود: 1410 کودک در مناطق محروم و دور افتاده استان داریم که برای پیشگیری از ترک تحصیل آنها معلم به آن مناطق اعزام کرده و کلاس را برپا کردهایم.
وی در ادامه بااشاره به اجرای طرح حامی(خواهرخوانده) در کرمانشاه، عنوان کرد: در این طرح مدارس مناطق برخوردار استان حامی و یا خواهرخوانده مدارس مناطق کم برخودار میشوند و از آنها حمایت میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآورشد: از سال گذشته که این طرح را در کرمانشاه شروع کردیم، تاکنون 114 مدرسه مناطق برخوردار استان حامی 118 مدرسه مناطق کم برخوردار شدهاند.
وی تصریح کرد: حمایت مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار شامل کمکهای نقدی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی و پشتیبانی است.
پس از ارائه توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص طرح حامی، استاندار کرمانشاه با ارزشمند خواندن این طرح اظهار کرد: از اداره کل آموزش و پرورش استان میخواهیم تا لیست تمامی مدارس مناطق کم برخوردار که نیاز به حمایت دارند را تهیه کند تا ما نیز با رایزنی با بخش خصوصی، کارخانجات، بانکها و .. بتوانیم حمایت آنها را از تعدادی از این مدارس جلب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اکثر کشورهای دنیا، معمولا بیشتر مشکلات جامعه توسط خود جامعه حل میشود و ما نیز میتوانیم چنین مشکلاتی را در داخل جامعه و با کمک هم حل کنیم.
انتهای پیام
نظرات