• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112618996
  • خبرنگار : 30054

تور استانبول نوروز ۹۹ با بیسان گشت

تور استانبول نوروز ۹۹ با بیسان گشت

نوروز بهترین فرصت سفر برای گردشگران به حساب می‌آید، چرا که تعطیلی رسمی در ایام نوروز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیسان گشت، با توجه به تغییر آب‌وهوایی بهترین هوا را می‌توان در نوروز تجربه کرد . استانبول با وجود این که پایتخت کشور ترکیه نمی‌باشد اما یکی از شهرهای بسیار مهم و توریستی آن به حساب می‌آید و همواره یکی از شهرهای پرطرفدار برای گردشگران در تمام ایام سال می‌باشد اما در نوروز بی‌شک شلوغ‌ترین تایم خود را با آمدن مسافران ایرانی تجربه می‌کند. شهر استانبول که شامل دو بخش آسیایی و اروپایی می‌شود توسط تنگه بسفر این دو بخش از هم جدا شده‌اند. مسافران بیشتر علاقه‌مند به اقامت در بخش اروپایی استانبول می‌باشند.

هر ساله شرکت بیسان گشت تورهای نوروزی ویژهای را برای مسیرهای پرطرفداری چون استانبول، تور باکو و تور گرجستان برگزار می‌کند. جهت رزرو تورهای لحظه آخری ویژه نوروز مسافران می‌توانند به صورت مستقیم با کانترهای فروش بیسان گشت به شماره ۶۶۵۳۸۰۶۱ ۰۲۱_در تماس بوده و بعد از مشاوره کامل تورهای خود را خریداری کنند.

نوروز در استانبول :

با توجه به قرارگیری ترکیه در همسایگی کشور ایران، مردمان استانبول سنت‌های زیادی همانند ما ایرانی‌ها دارند. یکی از سنت‌های مهمی که بین ایرانیان و ترک‌ها مشترک است آن‌ها نیز همانند ما ایرانی‌ها به استقبال نوروز می‌روند و چند روز مانده به نوروز را مشغول خانه تکانی می‌شوند و سعی بر نو کردن وسایل خانه‌شان دارند . گفتنی است آن‌ها نیز با آمدن عید نوروز به دیدوبازدید دوستان و خویشاوندان می‌روند . به خصوص سعی بر دیدن بزرگان خود و افرادی که در طول سال کمتر آن‌ها را دیده‌اند می‌کنند.

مردمان سنتی‌تر نیز در ایام عید نوروز به زیارتگاه‌ها رفته و معتقدند عید نوروز در مکان‌های معنوی شگون دارد. در استانبول به نوروز سلطان نوروز یا نوروز سلطان هم می‌گویند و در واقع سلطان نوروز را زنی زیبا می‌دانند که از غرب تا شرق ترکیه را رقص کنان در روزهای ۲۲ و ۲۳ مارس می‌رود. عید نوروز در استانبول برابر با ۲۲ مارس می‌باشد و در این تاریخ یکی از پرطرفدارترین زمان های سال برای تور استانبول به حساب می آید . جالب است بدانید مردمان سنتی‌تر استانبول در روز ۲۳ مارس سعی می‌کنند زودتر از خواب بیدار شوند و لباس نو بر تن کنند و مراسمی به نام بایراک را به اجرا دربیاورند.

در واقع در مهمانی بایراک همه دور هم جمع می‌شوند و آوازهای سنتی می‌خوانند و اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری می‌کنند. جالب است بدانید که در روز ۲۳ مارس در برخی روستاهای ترکیه حضور در مراسم روز اول و دوم نوروز اجباری است و در صورت شرکت نکردن هر فرد با او برخورد می‌شود به علاوه برخی خانم‌ها در این دو روز برای آمرزش مردگانشان غذا درست می‌کنند و به صورت نذری به همسایه‌ها می‌دهند.

آب‌وهوای نوروز در استانبول:

با آمدن فصل بهار، هوا در استانبول فوق‌العاده می‌شود و دیگر از آن سرمای زمستانی خبری نمی‌باشد . بسیاری افراد نوروز را بهترین تایم برای سفر به استانبول می‌دانند چرا که شکوفه‌ها بر سر درختان می‌تواند قدم زدن در استانبول را دلپذیرتر کند و تجربه سفر را برای گردشگران شیرین‌تر و به یاد ماندنی‌تر کند. به علاوه با تغییر فصل، پوشاک جدیدی به بازار می‌آید و همین امر علاقه مسافران به خصوص خانم‌ها را برای خرید پوشاک برای فصل جدید خود مشتاق‌تر می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha