• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112618610
  • خبرنگار : 71516

سقوط یک بالگرد سوری همزمان با تسلط ارتش بر بزرگترین مقر النصره در حومه غربی حلب

سقوط یک بالگرد سوری همزمان با تسلط ارتش بر بزرگترین مقر النصره در حومه غربی حلب

همزمان با سقوط یک بالگرد ارتش سوریه در حومه غربی حلب و کشته شدن سرنشینان آن، ارتش سوریه در غرب پیشروی کرده و کنترل مناطق جدیدی در استان ادلب را در دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: روز جمعه یکی از بالگردهای ارتش در معرض حمله موشکی در نزدیکی اورم الکبری در حومه غربی حلب قرار گرفت؛ جایی که گروه‌های تروریستی مستقر هستند. این حمله موجب سقوط این بالگرد و کشته شدن سرنشینان آن شد.

منابع دیگری مدعی هستند که این بالگرد توسط نیروهای حاضر در پست دیده‌بانی ترکیه در نزدیکی شهرک داره عزه هدف قرار گرفته است.

همچنین گروه "جبهه ملی آزادی" در شبکه تلگرام مسؤولیت ساقط کردن این بالگرد را برعهده گرفته است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز می‌گوید، دو خلبان این بالگرد کشته شده‌اند.

ارتش سوریه از اول دسامبر عملیاتی را علیه آخرین گروه تروریست‌ها در شمال غرب سوریه به رغم هشدارهای ترکیه شروع کرد.

همچنین با پیشروی ارتش سوریه در ادلب ترکیه تجهیزات نظامی جدیدی را به این استان وارد کرده است.

دمشق تاکنون بیش از نیمی از استان ادلب را آزاد کرده و کنترل بیش از ۷۰ درصد خاک کشور را در دست گرفته است.

تحریرالشام و گروه‌های مورد حمایت آن کنترل نیمی از استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماة و لاذقیه را در دست دارند.

نیروهای ارتش سوریه جمعه به پیشروی خود ادامه داده و بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها پایگاه "هنگ۴۶" در ۱۲ کیلومتری غرب حلب را پس گرفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ترکیه در این پایگاه بودند اما پنج‌شنبه از آن عقب‌نشینی کردند.

نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در غرب اتوبان بین‌المللی (M5) ادامه داده و بر شهرک اورم الکبری بزرگترین مقر النصره در حومه غربی حلب مسلط شدند.

خبرنگار اسپوتنیک در حومه حلب گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه کنترل شهرک استراتژیک اورم الکبری در جاده حلب - ادلب قدیم  (جاده ۶۰) را بعد از درگیری‌های شدید با النصره و هم‌پیمانانش  در دست گرفت. به گفته یک منبع میدانی، تسلط بر اورم الکبری به معنای سقوط بزرگترین پایگاه النصره در جنوب غرب حلب و افزایش کمربند امنیتی کرانه غربی جاده حلب - دمشق است.

به گفته این منبع، یگان‌های ارتش سوریه به پیشروی ادامه داده و با درهم شکستن صفوف تروریست‌ها بر منطقه جمعیت الرضوان در همین محور مسلط شدند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید: اکنون نظام به کنترل بر اورم الکبری و کفرناها برای تأمین کمربند امنیتی مسیر بین‌المللی دمشق حلب نیاز دارد. نیروهای نظام در کمتر از پنج کیلومتری الاتارب بزرگترین شهرک حومه غربی حلب هستند.

ارتش سوریه همچنین جمعه کنترل اورم الصغری و ریف المهندسین۲ در حومه غربی حلب را در دست گرفت.

نیروهای ارتش سوریه کنترل ده‌ها روستا و شهرک از جمله شهرهای معرة النعمان و سراقب را در دست گرفته‌اند.

به گفته سازمان ملل، از اول دسامبر بیش از ۸۰۰ هزار تن به دلیل خشونت‌ها فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha