• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112115428
  • خبرنگار : 30054

پیجینگ و اینترکام تحت شبکه چگونه به افزایش کارایی سازمان کمک می‌کند؟

پیجینگ و اینترکام تحت شبکه چگونه به افزایش کارایی سازمان کمک می‌کند؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز روزافزون برقراری ارتباط با روش‌های گوناگون و پیشبرد انواع تعاملات سازمانی و محیطی، فناوری اطلاعات نقش مؤثر و اساسی در ایجاد و شکوفایی این ارتباطات دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه ویپ ۹۸، یکی از انواع روش‌های برقراری ارتباط در سازمان‌ها و اماکن عمومی با افراد حاضر در مجموعه، سیستم‌های مخابره پیام صوتی یا همان پیجینگ و همچنین اینترکام‌ها هستند.

پیجینگ چیست؟

پیجینگ‌ها سامانه‌ای شامل بلندگوهای متصل‌ به‌ هم هستند که از طریق یک دستگاه مرکزی به نام آمپلی‌فایر مدیریت و از طریق میکروفون جهت مخابره پیام‌های صوتی برای فراخوانی، اعلام هشدار، پخش اذان، اعلام خبر و گزارش، پخش موسیقی، پخش رادیو و … استفاده می‌شود.

اینترکام چیست؟

عملکرد اینترکام ها بسیار مشابه با سیستم‌های پیجینگ هستند و اغلب اوقات بخشی جداناپذیر از سیستم پیچینگ هستند. در سیستم‌های اینترکام بر خلاف پیچینگ، ارتباطات صوتی دوطرفه است.

انواع پیجینگ

پیجینگ آنالوگ: سیستم‌های پیجینگ آنالوگ برای ارتباط با سخت‌افزارهای مرتبط خود از زوج سیم استفاده می‌کنند و محدودیت‌هایی را نسبت به سیستم‌های تحت شبکه‌دارند.

پیجینگ تحت شبکه: سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مبتنی بر IP هستند و تمام تجهیزات مرتبط از طریق بستر شبکه با هم ارتباط برقرار می‌کنند. پیجینگ‌ها مزایای بیشتری نسبت به تجهیزات آنالوگ دارند.

از پیجینگ و اینترکام در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

دستگاه‌های پیجینگ و اینترکام معمولا در بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، اماکن عمومی، مناطق نظامی، شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

پیجینگ تحت شبکه

پیجینگ‌های تحت شبکه مبتنی بر IP ویژگی‌های بسیار بیشتری را نسبت به تجهیزات آنالوگ دارند. تمامی تجهیزات اعم از بلندگو، میکروفون و آمپلی‌فایرها بر بستر شبکه ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل امکان ارتباط با نرم‌افزار و سخت‌افزارهای دیگر را دارند. به‌طور مثال در شبکه‌هایی که مراکز تلفن تحت شبکه وجود دارد، پیجینگ می‌تواند از طریق پروتکل SIP روی بستر شبکه با مرکز تلفن ویپ ارتباط برقرار کند. درنهایت تمامی اپراتورهای مجاز یا مدیران بدون میکروفون این امکان را خواهند داشت که از داخل یا خارج از مجموعه با تلفن‌های رومیزی یا موبایل خود پیام‌های صوتی خود را مخابره کنند.

پیجینگ‌های تحت شبکه معمولا گزارش‌های بسیار خوبی را از طریق واسط کاربری تحت وب در اختیار کاربر قرار می‌دهند. کاربر می‌تواند در هر نقطه جغرافیایی که هست سیستم پیچینگ خودرا مدیریت کنند.

آیا می‌توان سانترال پاناسونیک را به سیستم پیجینگ تحت شبکه و اینترکام متصل کرد؟

اگر شما در سازمان خود از سانترال پاناسونیک آنالوگ استفاده می‌کنید و قصد پیاده‌سازی پیجینگ تحت شبکه را دارید، نگران تغییرات زیاد در شبکه خود نباشید. برای اینکار تنها کافیست از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال مبتنی بر سیپ برای ارتباط آمپلی‌فایر و سیستم مدیریت پیجینگ به پاناسونیک استفاده نمایید. در این صورت تلفن‌های آنالوگ شما می‌توانند نقش یک میکروفون را در مخابره پیام‌های صوتی ایفا نمایند و بسیاری از ویژگی‌های مرکز پیجینگ تحت شبکه را خواهید داشت.

پیجینگ های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اینترکام تحت شبکه مبتنی بر پروتکل SIP

این نوع مراکز بر پایه سیستم‌های متن‌باز استریسک یا موارد مشابه پیاده‌سازی می‌شوند. با توجه به اینکه پلتفرم‌های متن‌باز امکان پیاده‌سازی هر سناریویی را به برنامه نویسان می‌دهند، امکانات بی‌نهایتی را برای کاربران دارند.

بیشترین بهره‌وری سازمان‌ها با استفاده از ارتباط پیجینگ، اینترکام و مرکز تلفن تحت شبکه

سامانه‌هایی که مبتنی بر پروتکل SIP هستند، همیشه در کنار هم می‌توانند بهترین ویژگی و بالاترین بهره‌وری را برای مدیران هر مجموعه داشته باشند. سیستم‌های تلفنی تحت شبکه با امکانات بی‌شماری که دارد در کنار سخت‌افزارهای دیگر می‌تواند مدیریت تمام ارتباطات صوتی را بر عهده بگیرد. به‌طور مثال حتما در ایستگاه‌های مترو شاهد مخابره نام پرسنل بوده‌اید. شخص مخابره شونده به سمت دستگاه اینترکام دیواری که در ایستگاه تعبیه‌ شده است رفته و با مرکز تماس مکالمه دوطرفه برقرار می‌کند.

اینترکام‌ها در مجموعه‌های کوچک و حتی منازل نیز استفاده می‌شود. آیفون‌های صوتی و تصویری منازل نوعی اینترکام اما به‌صورت آنالوگ هستند.

یک ساختمان هوشمند می‌تواند به‌جای استفاده از یک آیفون تصویری آنالوگ از یک اینترکام تصویری تحت شبکه مبتنی بر پروتکل سیپ استفاده نماید. فرض کنید یکی از افراد خانواده یا از دوستان شما پشت در خانه‌مانده‌اند و شما از خانه فاصله زیادی دارید. ارتباط مرکز تلفن تحت شبکه با اینترکام به شما این امکان را می‌دهد که با گرفتن یک شماره از روی موبایل خود درب خانه را بازکنید!

به‌صورت کلی پیجینگ ها سیستم‌هایی هستند که روی پلتفرم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیاده‌سازی می‌شوند. اجزای اصلی پیجینگ شامل آمپلی‌فایر، بلندگوها و میکروفون می‌باشد. این سیستم می‌تواند در قالب آنالوگ باقابلیت‌های محدود و سنتی و همچنین به‌صورت تحت شبکه باقابلیت‌های بسیار زیاد و منعطف در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرد.

اینترکام نیز بخشی از سیستم‌های پیجینگ می‌باشند. اینترکام ها سخت‌افزارهایی مشابه آیفون‌های صوتی یا تصویری خانگی هستند که بر روی دیوار نصب می‌شوند و وظیفه مکالمه دوطرفه در اماکن عمومی، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و … را بر عهده دارند.

جهت مشاوره و خرید پیجینگ و اینترکام به فروشگاه ویپ ۹۸ مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha