• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111913835
  • خبرنگار : 71592

پایان پاکسازی سراقب و گسترش دایره کمربند امنیتی ارتش سوریه در اطراف این شهر

پایان پاکسازی سراقب و گسترش دایره کمربند امنیتی ارتش سوریه در اطراف این شهر

یگان‌های ارتش سوریه امروز (شنبه) پس از بیرون راندن تروریست‌ها از شهر سراقب در حومه ادلب، به عملیات پاکسازی این منطقه از بمب‌ها و مین‌ها پایان دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، ارتش سوریه از روز پنج‌شنبه ضمن ورود به این شهر، پاکسازی آن را از بقایای تروریست‌ها شروع کرد و در حال حاضر کنترل کامل آن را به دست گرفته‌ است.

همچنین به گزارش المیادین امروز (شنبه) ارتش سوریه بر دو روستای الشیخ احمد و ابوکنصه در اتوبان حلب - دمشق در شمال سراقب مسلط شد. 

ارتش سوریه همچنین کنترل روستای رسم العیش در شرق اتوبان حلب - دمشق را به دست گرفت.

یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود بر شهرک و تپه استراتژیک کراتین در شمال شهر سراقب در پی خروج تروریست‌ها به سمت تفتناز تسلط یافتند. تفتناز در ۱۰ کیلومتری شمال غرب سراقب واقع است.

منابع میدانی گفتند، تسلط بر تپه کراتین در چارچوب افزایش کمربند امنیتی اطراف شهر سراقب است، ارتش سوریه مواضع خود را در اطراف این شهر از بخش‌های شمالی و غربی مستحکم کرده است.

به گفته منابع، تسلط بر شهرک کراتین به ارتش سوریه اجازه می‌دهد از سمت غرب به مناطق هم‌جوار جاده سراقب - حلب دسترسی پیدا کند و این یعنی ارتش قادر خواهد بود، هرگونه تحرکات دشمن را هدف گیری کند و به حمایت از بخش شمالی شهر سراقب بپردازد.

پیشتر المیادین اطلاعاتی از عقب‌نشینی النصره و هم‌پیمانانش از کانون تحت تصرف خود در جاده حلب - دمشق خبر داده بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: نیروهای ترکیه پایگاه‌های خود را در حومه تل ابیض واقع در شمال سوریه تخلیه کردند.

این نهاد از افزایش تعداد کامیون‌های نظامی ترکیه خبر داد و اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ کامیون وارد خاک سوریه شده است. پیشتر گفته شده بود ۳۰۰ کامیون وارد سوریه شده‌اند.

ارتش ترکیه برج‌های دیده‌بانی خود را در استان ادلب با مجهز کردن آنها به نفربرهای زرهی تقویت کرده‌ و این نفربرها با کامیون‌هایی از استان‌های مختلف به هاتای در جنوب این کشور منتقل شدند.

ارتش ترکیه این تجهیزات را در میان تدابیر امنیتی شدید وارد سوریه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha