• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98111913308
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

انقلاب اسلامی در سایه وحدت ماندگار شد

انقلاب اسلامی در سایه وحدت ماندگار شد

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی با کلیدواژه مهم وحدت و همگرایی به پیروزی رسید و همین عنصر دوام و قوام این نظام را رقم خواهد زد.

رضا کریمی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما ایام فرخنده دهه فجر را سپری می‌کنیم که این ایام یادآور وحدت، همدلی و اعتقاد راسخ مردم به خداوند متعال و پیروی از رهبری صالح جامعه بود که به واسطه این کلیدواژه‌ها موفق شدیم به پیروزی تاریخی ماندگار دست یابیم.

وی با تاکید بر حفظ وحدت به عنوان نیاز اساسی جامعه کنونی در مسیر عزت و عظمت روزافزون خاطرنشان کرد: بر این باوریم که با اراده الهی قلب‌ها می‌تواند به کانون مهر و محبت به نفع انسان‌های صادق تبدیل شود که با اعتقاد به این حرکت همچنان با همراهی و حمایت مردم در راهپیمائی 22 بهمن دشمن را باردیگر زبون و خوار خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی میراث خون شهدا و سردارانی چون قاسم سلیمانی است که فراتر از مرزها و با تبدیل شدن به چهره‌ای جهانی جبهه مقاومت را به دنیا معرفی کرد و پیروان اسلام و انقلاب را در مسیر خود استوارتر کرد.

کریمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور و استان اردبیل افزود: کشور امروز در عرصه‌ها و ساحه‌های مختلف با استقلال و فکری و عملی به بسیاری از علوم دست یافته و همین عدم وابستگی به قدرت‌های غرب عصبانیت استکبار را برانگیخته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را رسیدگی به حوزه راه‌ها و بزرگراه‌ها و تقویت ناوگان هوایی و ریلی دانست و از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه اردبیل و همچنین چهاربانده کردن بسیاری از راه‌های مواصلاتی خبر داد .

کریمی بیان کرد: راه اردبیل – سرچم به قتلگاه تبدیل شده و سوال ما این است که چرا در گذشته این پروژه از مسیر اصلی خود خارج شده و به نوعی متولیان سعی کردند تا از مسیر انحرافی پروژه را تکمیل کنند.

کریمی گفت: در حال حاضر 700 کیلومتر از راه‌های استان ردیف اعتباری دارد و ما در سالجاری بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار ملی به این استان گرفتیم که این رقم در سال‌های گذشته کمتر از 300 میلیارد تومان بوده است.

وی نمونه راه‌های برخوردار از ردیف ملی را اردبیل – سرچم، رضی – امیرکندی – گرمی – بیله‌سوار و پارس‌آباد – سربند و همچنین تعریض و احداث تونل دوم نمین – آستارا اعلام کرد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: جایگاه استان اردبیل در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از بیست و نهم کشور به رتبه ششم ارتقا یافته و در بسیاری از روستاها کشاورزان با استفاده از این سامانه تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

کریمی گفت: ما نمی‌گوئیم که در این چهار سال معجزه کردیم اما شبانه‌روز برای پاسخگوئی به مطالبات مردم تلاش شده و به زودی مقدمات راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری با محوریت 6 شهرستان در کنار تدارک زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی نمین آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: قبل از پایان سال دو کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی نمین و همچنین کارخانه کاغذسازی با اشتغال هزاران جوان افتتاح خواهد شد تا جمعی از جوانان بیکار منطقه در این واحدهای تولیدی مشغول بکار شوند.

کریمی به دغدغه تامین منابع آب شرب روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: 160 میلیون مترمکعب آب در افق 20 سال آینده نیاز است که ضرورت دارد نسب به انتقال از حوضه آبریز قزل اوزن اقدام شده و چهار سد نیارق، خیارک، ننه کران و ایوریق تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha